Master Pelle
Warrior
När jag skulle försöker skriva om länder i min fantasy världen blev jag lite planlöst om att skriva om landets geografi, samhället, historia och etc etc...
Men då kom jag på ide om att försöker skapa mall frågor om olika område i landet och när man har dessa frågor vet man hur man skulle skriva om landets geografi, samhället och så vidare, det sättet skulle underlätta arbete om att skriva om länder istället man försöker komma på vad man skulle skriva om den när man har frågor till hjälp och man behöver bara skriva upp dessa frågor till svar.
Till Exempel:
GEOGRAFI
Vad ligger landet nånstans?
Vad ligger landets närmaste granne?
Hur är med klimaten?
Hur ser det ut med terrängen?
Finns det skogar/jungel?
Finns det bergar?
Finns det floder?
Är det närheten av havet?
Finns det någon sällskilt område?
Finns det ruiner?
HISTORIA
När grundades landet?
Vem blev den förste härskare i landet?
Har det blitvit krig i landet, när och hur?
Finns det någon viktig känd personer som gjorde för den landet?
Hur samhället bildades till?
Jag håller på skriva upp mall frågor om världen men då undra jag om ni själv har redan gjord en egen mall frågor om välrden? Då skulle jag inte behöva arbeta med det.
Men då kom jag på ide om att försöker skapa mall frågor om olika område i landet och när man har dessa frågor vet man hur man skulle skriva om landets geografi, samhället och så vidare, det sättet skulle underlätta arbete om att skriva om länder istället man försöker komma på vad man skulle skriva om den när man har frågor till hjälp och man behöver bara skriva upp dessa frågor till svar.
Till Exempel:
GEOGRAFI
Vad ligger landet nånstans?
Vad ligger landets närmaste granne?
Hur är med klimaten?
Hur ser det ut med terrängen?
Finns det skogar/jungel?
Finns det bergar?
Finns det floder?
Är det närheten av havet?
Finns det någon sällskilt område?
Finns det ruiner?
HISTORIA
När grundades landet?
Vem blev den förste härskare i landet?
Har det blitvit krig i landet, när och hur?
Finns det någon viktig känd personer som gjorde för den landet?
Hur samhället bildades till?
Jag håller på skriva upp mall frågor om världen men då undra jag om ni själv har redan gjord en egen mall frågor om välrden? Då skulle jag inte behöva arbeta med det.