Skapa soloäventyr i pdf

Perper

Veteran
Jag håller på och experimenterar lite med skapande av soloäventyr för barn.

Gjorde en snabbis på prov bara för att se hur formatet skulle bli, och de barnfamiljer som fått testa det här varit nöjda.

Det består av den simpla varianten att vid slutet av varje stycke/paragraf/kapitel eller vad man kallar det, så står nästa stycke inom parentes. Har man olika val står där flera i parentes. Sedan bläddrar man till det som i vilken bok som helst.

Men visst borde jag kunna utnyttja nån form av sidlänk om man läser det i pdf och inte på papper.
att man helt enkelt trycker på det valet man gör och kommer dit direkt? Någon som vet.

Jag skriver på mobilen för tillfället med google drive dokumentanterare.

https://drive.google.com/file/d/1ci6NCuJmoQIYCd-EMn0pvRrOaAyethBu/view?usp=drivesdk

länk till test-sagan jag gjorde, som bygger på en barnbok. Om bilder och så strider mot regler tar jag bort det. Inget vinstdrivande syfte utan endast som lätt introduktion för småbarn till rollspelsvärlden.

tack för svar

Skymning

Nattens barn
Det finns ett gäng "Gamebook Makers" om du söker på Google. Flera av dem är gratis. Jag har inte prövat dem, men misstänker att åtminstone några av dem har export till pdf. Dessutom är de byggda för att skapa just soloäventyr och har massa bra funktioner som gör att det är lättare att skriva dem och hålla reda på de olika sektionerna.