Nekromanti **SKATTEÅTERBÄRING**

Johan K

Gammal & dryg
Nu jämkar jag inte längre och tar istället lite högre skatt som jag sedan får tillbaka.
Well, det är en smart lösning att ta lite högre skatt ja..
Jag gör det& jag tror att jag ska ta _lite_ mer faktsitk. Så man iaf går jämt upp istället för at pröjsa lite.. Alltid lika trist att behöva betala tillbaka, aovsett hur stor eller liten summan är... :gremsuck:

johoohno

Warrior
Sist jag var i Rom (och det var en 10-15 år sedan) blev en kompis uppraggad av en hårig italienare på en bänk, medan vi andra var inne på Forum Romanum.

Vi övernattade även hos Birgittasystrarna eftersom amn inte fick sova mer än X antal nätter på vandrarhemmet.

Vet inte om något av ovanstående låter lovande. Annars kan jag rekommendera Akropolis som vi besökte under samma resa, men det ligger förstås en bra bit utanför Rom :gremsmile:

/Johan

Storuggla

Champion
"Annars kan jag rekommendera Akropolis som vi besökte under samma resa, men det ligger förstås en bra bit utanför Rom"

Ja, i Aten.

Storuggla, it's like more togalicious

Storuggla

Champion
Bra fråga. Jag ska nog köpa upp mig på Legend of the Five Rings-moduler, kanske några Tekumelböcker också. Det som blir över kan jag lägga på banken och låta inflationen käka upp.

Storuggla, 3821 åter

Ulfgeir

Swashbuckler
Var så lite pengar tillbaka, så det blir inte mycket gjort för dem. Ok, det räcker för att köpa ett rollspel... =^_^= Men vi får se. kan ju bli en bok om Jugend-stilen (Art noveau) eller någon/några dvd-filmer....

/Ulfgeir

Ulfgeir

Swashbuckler
Känner igen det där att jämkning kans tälla till problem. Jag åkte för ett par år sedan på 13000 i restskatt pga jämkning när jag då jobbade i gbg. Det sved kan man ju säga. Lyckades lösa det genom att lägga om ett lån jag hade (skulle jag egentligen inte fått göra då jag var arbetslös då)

/Ulfgeir

Tibbelin

Warrior
P g a krånglig deklaration så ser inte jag mitt slutgiltiga skattebesked förrän i augusti men jag räknar iskallt med att mitt matematiska snille leder till att det vare sig blir återbäring eller restskatt. Precis så som jag vill ha det. Skatteåterbäring i all ära, men det är ju ett totalt misslyckande egentligen, det betyder att staten snott åt sig ränta för ens pengar ju.

Jambu

Swordsman
Re: **SKATEBÅRDÅKNING**

Du skriver skatteåterbäring. Jag läser skateboardåkning.
Och blir enormt förvirrad av hela tråden. Fy fan.

Feuflux

omjonasson.se
2621 spänn fick jag tillbaka. Jag ska ta ut allting i femtioöringar och bygga ett fort i köket.

Troberg

Sinister eater
2621 spänn fick jag tillbaka. Jag ska ta ut allting i femtioöringar och bygga ett fort i köket.
Ännu coolare: Blanda kaustiksoda, varmt vatten och några galvade spik. Lägg ned femtiöringarna i blandningen en stund. Ta upp dem och du har "silverpengar" istället. Ännu bättre, värm sedan dem lite, då legeras det silvriga skiktet med kopparn och du får istället en "guldpeng"! Sedan kan du simma i dem som von Anka.