MC - Dragonstar [NTIT]
...Mutant Chronicles? Själv slogs jag av hur mycket MC det lät från "blurben", vilket i och för sig inte är förvånande eftersom MC var... host... inspirerat av WH40k och WFRP.
Och Matt Forbeck som skrivit Dragonstar har... tadaa... skrivit mycket till MC också.
Och inte helt förvånande tycker jag att Dragonstar verkar ascoolt. Men så är man som man är också. Ska nog upp på min önskelista.
Magnus
En viktig skillnad i mina ögon: MC är bra. Dragonstar är... bläh. MC har en underbart cybrig värld som jag omedelbart tog till mitt hjärta och lekte med, Dragonstar läste jag och.. ja, that's it. jag läste det och tänkte sedan "Jaha. Och?". Det fanns inget sug i blicken, ingen wowkänsla, ingen attraktionskraft. Dragonstar var bara alver i rymdn och gnomer i maskinrummet. Idel stereotyper som inte ens var kul, inte ens gestapo-drows väckte mitt intresse.
Hmm, men om du vill ha Dragonstar så har jag spelarboken till det så att du kan ta dig en titt. Du har nog något som jag kan tänka mig att byta den emot... ^___^
Storuggla, drar upp ett kontrakt på Magnus Seters förstfödde, peppakakor och ugglestatyetter