Nekromanti Skattkammarplaneten RPG

Storuggla

Champion
Dragonstar - ett snabbt omdömme

Dragonstar kommr inte vara någon nytta om det ska vara skattkammarönäventyr. Ska det vara Warhammer 40K, då är Dragonstar mums. Men som något annat är det bara blahablaha.

Storuggla, anser Dragonstar ett snedköp

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tyvärr

Min täthet har avtagit drastiskt de senaste månaderna, av skäl som inte är relaterade till för mycket köp av d20-prylar. Konstigt nog. Men jag ska funder på det! :gremgrin:

Magnus

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Eller kanske...

...Mutant Chronicles? Själv slogs jag av hur mycket MC det lät från "blurben", vilket i och för sig inte är förvånande eftersom MC var... host... inspirerat av WH40k och WFRP.

Och Matt Forbeck som skrivit Dragonstar har... tadaa... skrivit mycket till MC också.

Och inte helt förvånande tycker jag att Dragonstar verkar ascoolt. Men så är man som man är också. Ska nog upp på min önskelista. :gremgrin:

Magnus

chrull

Stockholm Kartell
Re: Tyvärr

Du är iofs den person med mest D20 produkter i sverige...

Jag visste att du skulle gå bet snart. jag visste det ...

Och nej, inte hela inlägget är OT:
Är orginal Spelljammer lika mycket swashbuckling som det från polyhedron? Jag har fått känslan att orginalet är mer high-tech med laservapen och sånt... är det verkligen flintlås pistoler i det eller är det unikt från polyhedron?

chrull - skyller på de där glasen vin han drack. alldeles för många. och såhär tidigt på kvällen *skäms lite*

Staffan

Myrmidon

Original-Spelljammer är också rätt mycket swashbuckling. Laservapen och sånt trams lyser med sin frånvaro, tillsammans med den Newtonska fysiken. Krutvapen (typ flintlås) finns, fast med massvis med disclaimers om "Du behöver inte använda dem om du inte vill." "Riktigt" krut finns inte heller, bara "smokepowder" som funkar ungefär som krut förutom att det tillverkas på magisk väg och har odefinierad kostnad (eftersom det är ett magiskt föremål).

chrull

Stockholm Kartell

Okok. låter inte helt fel. ska försöka ta mig en titt på spelljammer då...

chrull

globbe

Veteran
vet inte om någon minns det, men om man vill ut i rymden med laserkanoner, kaniner och vikingar finns ju alltid det gamla NeoViking från NeoGames :gremsmile:

Storuggla

Champion
MC - Dragonstar [NTIT]

...Mutant Chronicles? Själv slogs jag av hur mycket MC det lät från "blurben", vilket i och för sig inte är förvånande eftersom MC var... host... inspirerat av WH40k och WFRP.

Och Matt Forbeck som skrivit Dragonstar har... tadaa... skrivit mycket till MC också.

Och inte helt förvånande tycker jag att Dragonstar verkar ascoolt. Men så är man som man är också. Ska nog upp på min önskelista.

Magnus
En viktig skillnad i mina ögon: MC är bra. Dragonstar är... bläh. MC har en underbart cybrig värld som jag omedelbart tog till mitt hjärta och lekte med, Dragonstar läste jag och.. ja, that's it. jag läste det och tänkte sedan "Jaha. Och?". Det fanns inget sug i blicken, ingen wowkänsla, ingen attraktionskraft. Dragonstar var bara alver i rymdn och gnomer i maskinrummet. Idel stereotyper som inte ens var kul, inte ens gestapo-drows väckte mitt intresse.
Hmm, men om du vill ha Dragonstar så har jag spelarboken till det så att du kan ta dig en titt. Du har nog något som jag kan tänka mig att byta den emot... ^___^

Storuggla, drar upp ett kontrakt på Magnus Seters förstfödde, peppakakor och ugglestatyetter

Sodivra

Champion
Världens Onödigaste Inlägg

Storuggla, drar upp ett kontrakt på Magnus Seters förstfödde, peppakakor och ugglestatyetter

Använd smilies klokt, karl.Ugglestatyetter, det låter mysigt förresten.. Lagom mystiskt och.. ja.. Värdebesatt, a la artefakter och "the spice", ni vet..

Sodivra

Champion
Jag har en örnstatyett.. [NT]

..Gjord av en av Kinas främre skulptörer, med min personliga stämpel på undersidan. Så jo, jag klarar mig.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Gondica innehåller rätt mycket material som skulle passa dig (swqashbuckling, pirater, med mera). Dess mekanurgiska magi kan med lite fixande användas för att konstruera sådana rymdskepp du önskar.

Anders