JohanToresson
Veteran
- Joined
- 4 Jan 2016
- Messages
- 25
Hej Forumet!
Jag saknar en komponent i Symbaroum, hur delar jag som SL ut skatter vid mer eller mindre slumpmässiga möten.
Det finns system för att skapa möten och platser i böcker och här på forumet upplever jag att det också behövs ett system för att dela ut skatter.
För mig som SL försöker jag trigga igång nybyggarmentaliteten och då förväntar sig RP att de faktiskt finner skatter och inte bara dunderskatten vid slutet av två sextimmars-sessioner.
Det behövs ett system för att dela ut skatter på ett lite mer snabbare och "vardagligt sätt" när jag som SL spontant slänger fram ett gäng barbarer som försvarar en gravkummel.
Min idé är inte 100% färdig utan jag postar här för att få era tankar kring detta.
Idén är helt enkelt att koppla ihop graden av motstånd till den lön RP får från att överkomma ett motstånd enligt tabellen nedan, men det måste vara enkelt och lätt.
Antalet motståndare spelar här ingen roll, utan bara ungefär vilken grad motståndarna har (sidan 173 i regelboken).
Skattetabellen som anges nedan är den som finns i pdf:en Skattletande i Davokar som finns i webshoppen.
Svagt motstånd
1T4 slag på skattetabellen och shillings
Ordinärt motstånd
1T6 slag på skattetabellen och x10 shillings
Utmanande motstånd
1T8 slag på skattetabellen och daler
Starkt motstånd
1T10 slag på skattetabellen och x10 daler
Vad tycker ni? Har du som SL något liknande system?
Jag saknar en komponent i Symbaroum, hur delar jag som SL ut skatter vid mer eller mindre slumpmässiga möten.
Det finns system för att skapa möten och platser i böcker och här på forumet upplever jag att det också behövs ett system för att dela ut skatter.
För mig som SL försöker jag trigga igång nybyggarmentaliteten och då förväntar sig RP att de faktiskt finner skatter och inte bara dunderskatten vid slutet av två sextimmars-sessioner.
Det behövs ett system för att dela ut skatter på ett lite mer snabbare och "vardagligt sätt" när jag som SL spontant slänger fram ett gäng barbarer som försvarar en gravkummel.
Min idé är inte 100% färdig utan jag postar här för att få era tankar kring detta.
Idén är helt enkelt att koppla ihop graden av motstånd till den lön RP får från att överkomma ett motstånd enligt tabellen nedan, men det måste vara enkelt och lätt.
Antalet motståndare spelar här ingen roll, utan bara ungefär vilken grad motståndarna har (sidan 173 i regelboken).
Skattetabellen som anges nedan är den som finns i pdf:en Skattletande i Davokar som finns i webshoppen.
Svagt motstånd
1T4 slag på skattetabellen och shillings
Ordinärt motstånd
1T6 slag på skattetabellen och x10 shillings
Utmanande motstånd
1T8 slag på skattetabellen och daler
Starkt motstånd
1T10 slag på skattetabellen och x10 daler
Vad tycker ni? Har du som SL något liknande system?