Jag har ett par kompisar i Staterna som skickar vykort till mig, och jag tänkte att det vore trevligt att göra samma sak tillbaka. Därför tänkte jag skicka vykort till Jul (det skulle dom tycka vara trevligt, dom gillar utländksa språk och traditioner, särskilt Svensk tradition (en av dom har en pappa som av en ren slump bor typ två kvarter bort från mitt hus)).
Grejen är att jag aldrig skickar brev. Och jag skickar inte brev till utlandet heller, för den delen. Så det jag undrar är typ hur man gör. Behöver man frimärken, och isåfall hur många? Ska man skriva avsändaradress såväl som adress man skickar till, och vilken av dessa skriver man isåfall var? Och vem nuförtiden har hand om post?
Übereil
Grejen är att jag aldrig skickar brev. Och jag skickar inte brev till utlandet heller, för den delen. Så det jag undrar är typ hur man gör. Behöver man frimärken, och isåfall hur många? Ska man skriva avsändaradress såväl som adress man skickar till, och vilken av dessa skriver man isåfall var? Och vem nuförtiden har hand om post?
Übereil