Det där var väl fanimej onödigt! Förut har jag ofta tyckt att du haft anledning att storma in som en piskad tjur och stånga på alla närvarande, för det har ofta varit OT-trådar som jag försökt hålla mig borta från, men att du slänger ut stämplar till höger och vänster på de du inte tycker kan uppföra sig, säger mer om dej än det gör om oss.Min erfarenhet när det gäller "vissa fortfarande inte namngivna och fortfarande inte bortglömda OT-monster" är helt enkelt att jag inte behövde vänta.
Titta var du står själv. Dina inläggspingpongmatcher med Rising är legendariska. Hur många av din 10500 inlägg är OT?Men oroa dig inte: om OT-monstren kan hålla sig i schack i ett par månader så lär jag lugna ner mig och komma tillbaka till det lugna mittläget.
Jag har knappast varit aktiv här på forumet längre än fyra månader. Ett och ett halvt år av OT-ande och jag hadevarit ärkemagiker redan.Se det som payback för ett och ett halvt år av åfftåpic. Jag är till och med snäll nog att inte ta ut ränta. Kan jag stå ut så länge så kan du stå ut ett par månader.
Jag skulle gissa att 20-30% av mina kan klassas som OT, mindre om man är minsta lilla generös med tolkningen av ämnet. Enda massiva OT-tråden jag haft var diskussionen om sex i rollspel, och ärligt talat var det bland flamset där en hel del matnyttigt (syftar inte på det i betydelsen tysk sexkannibalism) där.Frågan är väl mest om andelen är lika stor som andelen OT-inlägg av dina 1306.
Möjligt, men personligen tycker jag att ett automatiskt upprepande av argument in absurdum i hopp om att motparten ska tröttna är mer irriterande än några OT-inlägg.Visst, jag syndar också, men jag och Rising försöker i alla fall hålla oss till ämnet
Nejdå, men det kanske gör att man bör uttrycka sig lite diplomatiskt.två fel gör fortfarande inte ett rätt
Ett gott råd om den. Dumpa den innan någon går och pinkar i din brevlåda eller nåt. Den är förbannat nedlåtande och provocerande....som till exempel med ett litet östasiatiskt visdomsord och en kopp te?
Som ni kanske förstår så pissade detta av mig oerhört. Mitt svar hade varit korrekt, konkret, användbart och löste problemet. Jag svarade därför med följande historia:Det var en helikopter som kom vilse i dimman. Han visste inte var han var, när plötsligt en skyskrapa tornade upp sig framför honom. Han skrev en lapp med text "Var är jag?" och höll upp den i rutan. En febril aktivitet utbröt i skyskrapan, man ringde, man slog i böcker och man sökte på webben. Till slut såg han hur de skrev en lapp och höll upp i fönstret med texten "I en helikopter". Nöjd med detta svar flög han hem. Hur kunde han veta var han var? Utanför Microsofts supportcenter, de ger alltid korrekta, men värdelösa svar.
Det var nära att det samarbetet slutade där.Det var en supportkille på Microsoft som gjorde lumpen. När de skulle skjuta på skjutbanan så täffade inte ett enda skott tavlan. Han pangade mycket och länge, men fick hela tiden svaret miss. Han satte då tummen för pipans mynning och tryckte av, tittade på den blodiga stumpen och hojtade "Funkar fint här, felet måste vara på er sida!".
Jag pratade egentligen inte om bio, jag föredrar att se film hemma. Man kan inte ligga i soffan på bio.Jupp. Det är därför som man, om man nu har nallen på i biosalongen, har den i tyst läge och går ut ur salongen om den skulle ringa.
Jag vet inte hur mycket din humor skiljer sig från min, men jag har åtminstone insett att troberg förstod att det var ett skämt från min sida. Chrull svarade inte på tråden förrän långt efter att du hade gjort ditt te-inhopp i tråden, och jag hade sedan tolv timmar tillbaka inte ens varit i närheten av internet när hans inlägg låg in. Att du säger att det var p.g.a. hans inhopp som du stoppade tråden, är ren och skär lögn.Jag uppfattar nämligen signaturen "/BD, som bara lade till det sista om mumintrollen för att se om nån OT-are skulle nappa" som mer eller mindre en uppmaning att hoppa på OT-tåget. Att chrull dessutom försökte fortsätta Mumintråden visade för mig att skadan redan var skedd. Därav tillsägelsen.
Nej, jag skulle föredra något i stil med "Hörni, kan ni inte försöka hålla er till ämnet?", eller ännu bättre, avleda intresset genom att komma med ett inlägg som styr tillbaka diskussionen till ämnet.Föredrar du ett ilsket fräsande i stil med "Håll dig till ämnet, din imbecilla idiot!"?
Tro mig, det var den inte, det fanns mer text i hans mail.Tja, det kanske den roliga historien om helikoptern också var.
Jaja, jag vet att jag var elak, men det var en sån elegant attack att jag inte kunde låta bli att matcha din kinesiska te-historia.Den passade ju också bra in i ämnet, precis som Javert.
Du missar poängen. Jag blir inte förbannad på den som ringer mig.Vad du gör hemma hos dig är din sak. Där kan du hojta i telefoner och sträcka ut dig hur mycket du vill.
Men, det är ju i soffan jag skriver de flesta av mina inlägg?!?! Förvirrande...Vad du gör hemma hos dig är din sak. (snip) Och trots allt, detta är närmast motsvarande allmän plats, inte hemma i din soffa.