Nekromanti Skirmishstrider i tradspel

Snow

Swashbuckler
3. Läsa av på träffmallen (ni vet den där med ringar där man läser av olika linjer och följer prickar. Man slår en T20 och var 41 finns på den. Ett moment som jag tycker sämre och sämre om för varje gång vi spelar.
Detta tar jag bort direkt. Det är jättedåligt (iallafall i den versionen vi spelade). En kass RP skjuter ringar runt fienderna. För att ha en chans att träffa ska man sikta lagom bredvid och hoppas att skottet åker "fel" åt rätt håll.

Vi gjorde såhär (återigen, jag är osäker på vilken version vi spelade):
Rita en spiral av prickar som är täta nära centrum men blir mer och mer glesa utåt. Numrera dem 1-20, eller om du orkar 1-100. Ju högre du slår, desto mindre tärning slår du för att bestämma var du träffar. Träffar du skitbra slår du T4, sen T6 osv till T20 som är en sunkig träff. Oavsett hur kass du är så kan du ha tur och träffa prick. På detta sätt kan man också stryka det första träffslaget. Man tar sitt anfallsvärde, drar av målets försvarsvärde och sen ser man vilken tärning man använder på träffmallen.

Wyldstorm

Swordsman
Måns said:
Min fråga då. Kan man behålla en gritty blow-by-blow-känsla i en större strid utan att förlora tempo, i vanliga tradspel?
Jao?
Datorstöd för de detaljistiska bitarna, programmerad att leverera resultatet i önskad abstraktion.
Ta med en pda med träffbildsgrunkan & tabellerna inmatade, typ.

Möller

Hubert Hortlax
Det enklaste sättet att lösa dethär är enkelt:

Fråga Krank...

Allvarligt, hans version av Volt som han kallar Spandex (det är alltså för superhjältar, är mycket snabbare än de flesta trad-regler, men iaf jag anser att man får blow-by-blow-känsla iochmed att man slår ett slag för varje attack.

Grejen är att du slår 1 slag för 1 handling, eller möjligtvis 2 om motståndaren ska försvara sig. . Detta slag lyckas med att avgöra både om attacken träffar och hur stor skadan blir. Skitenkelt.