Nekromanti Skit i superhjältar! Vilket DJUR är du?!

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Jag tänker inåthelvete för mycket...

Tjaha, jag förlitade mig på vad min hustru en gång sade till mig. Fast hon är inte zoolog.

Lorindor

Veteran
Jag har länge hävdat mig likna en lori.

Lorin är en sorts halvapa och är liten och gullig, allmänt lat och har stora ögon. Precis som mig alltså :gremwink:. (För sammanhangets skull behöver man veta att jag har glasögon tjocka som linserna till ett rymdteleskop). Dessutom ligger djurartens namn mycket nära mitt nick (ofta brukar jag kalla mig kort och gott Lorin (alltså lori i bestämd form)).

- Lorindor

Nightowl

Champion
Re: Jag tänker inåthelvete för mycket...

Fast hon är inte zoolog.
Killen som skrev artikeln verkar besitta zoologiska kunskaper på Brehms nivå... men erkänn att du vill gå hem och testa "the "Maulwurfsspiel," the high jump, the somersault, the way of beginning mock-fights by sitting up and begging and by jumping atop their playmate, and so on. (41) " :gremcool:

Erik

Jambu

Swordsman
Ännu en tråd som ploppar fram och så är alla coola svar tagna på en timme :gremsuck:

Tja, vad finns kvar? Hm... Inte kan man välja en korp eller räv eller något sådant; det vore ju bara B.

Hm... Jag tror jag är en pingvin. Vaggar fram ibland och säger något som ibland är värt att notera, men mest bara underligt. Ni tittar lite underligt efter mig, muttrar kanske något i stil med ”vad fan gör en pingvin här, anyway?” och fortsätter sedan med sitt liv och den allmänna storylinen.

/Jakob, dum plothook

<font size="1">Hade följande utbyte idag förresten (om en grej som med all rätt borde varit min :gremmad:) :

"Du måste sluta glänsa med den där; flyger man för nära solen bränner man sig."
"Jag är solen."
"Då skola jag vara månen, din evige förföljare och förekommande baneman."
"Alltid ett steg efter, din satellit?"

/Jakob igen, jag pratar för mycket
</font size>

magoo

Hero
Enkelt, jag är Kattbert, den elaka personalchefen i Dilbert.

Kattbert och katter är de bästa som finns. Och det är jag med!

Feuflux

omjonasson.se
För att prata om riktiga serier ett tag: Om forumet var en fabedjursserie, "funny animal comic", vilket sorts djur vore du då?

Jag är definitivt en tam huskatt. Bevis:
* Får jag välja skulle jag sova minst 18 timmar per dygn. En lat jävel. Eftersom drömma är det jag är bäst på så gör jag mig bra sovandes.
* Asocial (okej, gäller inte alla katter... bara de jävlarna familjen skaffat). Håller mig för mig själv och träffar andra personer bara när jag själv vill och det är på mina villkor.
* Längtar efter att bli kliad bakom öronen.
* Är egentligen beroende av att bli omhändetagen för att saker inte ska förfalla...

Jag passar lätt bättre in i en wtf-serie än en där personerna är människor ritade som djur (eftersom jag är snortrist egentligen. Det går inte att bygga en vanlig karaktär i en serie på mig... man måste tweaka till det och överdriva något). Ungefär som din bibliotekserie fast med bra skämt. :gremwink:

Nightowl

Champion
Owlbears

Rising sade i något sammanhang att han diggade ugglebjörnar. Nåja.

(Denna stripp är knappast särskilt rättvis mot Rising. Däremor beskriver den mig ganska bra, psykologiskt om inte anatomiskt.)

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Re: Owlbears

Fasen Nattugglan, dmåste bara säga att dina små seriestripapr är ruggit skönt !
Hoppas att vi får se mer av denna vara i framtiden.

G

Guest

Guest
Jag skulle nog bli en lokatt.
Stilen skulle nog bli moralfilosofiskt precis som herr nils typ, sedan vilken typ iövrigt vet jag inte, jag är inte särskilt hemma på serier.

/Zorbeltuss som gärna vill ha vinterpälsen året runt för att vara gosig dock.

Rising

Vila i frid
Re: Owlbears

Woohoo! Jag hade iofs hoppats få delta i lite skön, depraverad furry-porr, men humor är alltid kul.

"Jofföfan, jag pallar!" är typiskt mig, förresten; särskilt om saker jag inte pallar.

Nightowl

Champion
Självklarheter

Chansen att ett inlägg som innehöll skön, depraverad furry-porr skulle få bli kvar är densamma som en snöbolls chans i helvetet... och varför måste all furry-porr vara depraverad? Kan det inte få finnas lite missionärsställnings-furry-porr, Ole Söltoft med svans, typ? Jag är säker på att Bamse och Brummelisa sällan gör något kinky, t.ex., Inquiring minds want to know.

Erik, fnatta-sprongg

Rickard

Urverk speldesign
Ni och era jävla furries :D [NT]

/Han som bara kan fundera på hur furries skulle se ut helrakade

Whizzman

Warrior
Hrumf... Jag hatar min dumma dator... [NT]

Som krashar när alla coola trådar kommer fram på forumet så att jag ALLTID kommer sist!

:gremfrown:

Dimfrost

Special Circumstances
Jag skulle vara en av de intelligenta trilobiter som uppförde en högstående civilisation på Gondwanalands stränder för två hundra miljoner år sedan, och som gick under när de väckte upp skärvorna från den förra skapelsen bakom Neptunus och var tvungna att skriva om verkligheten för att inte alla tänkbara språk skulle infekteras av ett lingvistiskt svampvirus.

/Dimfrost

Storuggla

Champion
Bisamråtta. Som i "Bisamråttan i Mumintrollen". För det är den coolaste råttan istan. Öh, dalen.

Storuggla, rumänien översprunget