Nekromanti Skitknark!!!

Big Marco

Läskig
Jag hatar när mitt knark inte fungerar. Just nu sitter jag med en gosig cocktail av 400mg Ipren, 2 tab brus Treo Comp (sugsämst), en Stilnoct sömntablett, en sexa whisky och en flaska med Cociliana-Etyfin som längtansfullt tittar på mig, den vet vilket effekt den får på mig.

Men inget hjälper!!? För jag har ett skallben som är "ovanligt hårt (som i motsats till poröst)" och i detta hårda skallben har jag en liten liten pluttig inflammation som uppkom efter en dubbel rotfyllning. Problemet är att inflammationen vill expandera - mitt huvud vägrar så det gör så inihelvete ONT! Skallen vibrerar hela tiden och koncentrationsförmågan är räknad i hela sekunder - om jag har tur.

Hur FAN skall jag ha ett koherent möte med våra brittiska mötesdeltagare i morgon?!

Och Cocilianan får jag inte ta - bör inte ta - eftersom jag får andningsdepression om den kombineras med alkohol. Om jag minns rätt innehåller whisky just detta. Satans skitknark!

Dewil

Skrivbordsgeneral
Det var ju en jävla cocktail du har fått. Två smärtstillande, två milda neråttjack och ett sömnmedel. Men jag tror inte att whiskyn ingick i läkarens ordination...

Dewil (förstår varför Cocillana-etyfin är triangelmärkt)

G

Guest

Guest
Treo comp suger mot inflammationer, varför vet jag inte, jag vet heller inte varför inte läkare tycks veta det, men det är ett morfinpreparat så det borde hjälpt om du haft cancer eller heroinabstinens.

Hur mycket whisky har du druckit, vad är din kroppsvikt, eftersom koncentrationen tryter kan vi nog hjälpa dig räkna ut när du kan ta Cocilianan.

Gastono

Hero
Låter inte roligt, min farmor brukar säga att sömn och vila är den bästa medicinen... lycka till!

Big Marco

Läskig
Jag är skum - massor av hårda droger biter inte alls, som flumdrogen Citodon. Tar jag en sådan händer nada. Tar någon annan den blir de flumbarn.

Man skall inte kombinera Treo och Ipren (eller snarare Acitylsalicylsyra/Kodein med Ibuprofen) för det accellererar biverkningarna - som om jag fan bryr mig i detta läget, när mitt skallben vill spricka! Satans helvete vad det gör ont!

Whiskyn var en desperat åtgärd - insomningstabletten likaså. Men helt avgörande för min mentala överlevnad.

Men det vart ingen Cocillana - men den finns och pockar på uppmärksamhet.

*ynk*

Big Marco

Läskig
Treo Comp fungerar tydligen bäst mot den typen av smärta som det är att ha bultande skallben enligt min tandläkare - han har fel i mitt fall.

Whiskyn var en sexa så den är inget problem - jag har STO 17. ,-)

Wictor

Warrior
Bli en stoner! Hasch är svaret på allt!

Lägg av med alla de där kemiska läskiga preparaten, de är bara dåliga för din kropp. Tänd en joppe, dra in röken, luta dig bakåt och känn hur smärtorna lämnar kroppen och du är hur lugnt som helst inför mötet. Fast hur bra det fungerar mot infektioner vet jag inte. Men cannabis är ju ett universalläkemedel.

Nu kom det här inlägget lite sent, men det struntar jag i. Nu vet du till nästa gång. :gremcool:

Big Marco

Läskig
Jag delegerade. Det var helt omöjligt att göra något vettigt öht i går. Idag är det 1 % bättre men fortfarande överdjävligt.

Big Marco

Läskig
Re: Bli en stoner! Hasch är svaret på allt!

Jag har aldrig gett mig i slag med den typen av droger, och har ingen lust att börja heller, speciellt inte hasch då jag har personliga referenser till hur läskigt det är när skiten lagras i hjärnan och aktiveras tiotals år senare.

Arfert

Facit

som Bob Marley sa veckan innan han dog i cancer efter att ha jointat för mycket... "Inget från naturen kan vara farligt"

...vad sägar man... pucko?

walium

Ganska töntig, faktiskt

"som Bob Marley sa veckan innan han dog i cancer efter att ha jointat för mycket..."

Hur menar du att Marley fick cancer genom sitt marijuanamissbruk? Jag tror inte att han rökte med tårna. :gremsmile:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Vad Bobban dog av

"som Bob Marley sa veckan innan han dog i cancer efter att ha jointat för mycket..."

Hur menar du att Marley fick cancer genom sitt marijuanamissbruk? Jag tror inte att han rökte med tårna.
För den som inte vet kan nämnas att Bob Marley dog av hudcancer som spridde sig från högra stortån till hjärna, lungor och lever. Han vägrade av religiösa skäl att amputera stortån, trots att det sannolikt hade räddat hans liv.

Dewil

Arfert

Facit

Rökning ökar risken för i princip ALLA cancerformer... och ökar riskning för spridning (eftersom det minskar kroppens immunförsvar)... Marleys hudcancer spred sig snabbt till lungor, mage och hjärna. Se nedan (från en australiensk studie, de har ju mycket strul med hudcancer där pga kombination klimat/ljus hudfärg).

Fast jag har ju inte läst Marleys journaler, det är bara ett (rimligt) antagande från min sida...

"Effect of smoking on the recurrence of malignant melanoma.

Shaw HM, Milton GW, McCarthy WH, Farago GA, Dilworth P.

Smoking has been recently shown to lead to aberrant immunological function in man. Since immunological host resistance is important in the natural history of human malignant melanoma, it was the object of this study to determine the effects of smoking on the course of this disease. Investigations on 1908 patients with malignant melanoma indicated that smoking renders men significantly more susceptible to developing metastases. The proportion of men smokers free of disease five years after melanoma diagnosis was significantly lower than that of men non-smokers. An effect of smoking similar to that recorded in men was not evident in women with malignant melanoma."

walium

Ganska töntig, faktiskt
Päpplen

Att rökning (även av hasch) ökar risken för i alla fall lungcancer kände jag till. Men vad din argumentering hittills bevisat är att rökning dvs sättet att ta till sig hasch och marijuana är skadligt. Marley röker på och därför ökar risken för cancer som han sedan får. Han avstår ifrån en verkningsfull behandling av religiösa och karriärsmässiga skäl. Är det vad som gör honom till ett "pucko"? :gremsmile:

Nu kanske du tror att jag är drogliberal men så är inte fallet. Vare sig hasch och marijuana nu är ofarligare än alkohol så har vi nog med lagliga berusningsmedel redan. Men du måste skilja på äpplen och päron.

Arfert

Facit
Re: Vad Bobban dog av ... en länk till

http://patient.cancerconsultants.com/melanoma_cancer_news.aspx?id=18132

för inte er som vet det är jointande enligt studier dessutom betyligt mer cancerogent än "vanlig" rökning exempelvis pga: - mer förorenad rök med fler skadliga ämnen, inga filter och att man alltid försöker dra ner röken ordentligt för att få "bättre effekt"... svårt att veta exakt HUR mycket farligare det är eftersom de som röker gräs också ofta röker tobak... så vilken "ovana" tog död på dom?

läs t.ex. här:
http://www.sarnia.com/groups/antidrug/rltychck/cncrlink.html

eller
http://www.abc.net.au/science/news/health/HealthRepublish_141948.htm

Arfert

Facit
Re: Päpplen

nä det var hans kommetar om att "inget från naturen skulle vara skadligt"... DET var korkat. fast egentligen tycker jag såklart inte Marley var ett pucko.. bara lite konstig.

sen tycker ju jag att potheads ÄR korkade... hur fan kan man ha missat riskerna? SOV de i skolan? och är dom det inte BLIR de det om de kör på. ;-)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Förbjuden frukt

Underskatta inte människors självdestruktivitet. Vid det här laget så borde det väl vara allmänt känt att alkohol, tobak och narkotika är farligt men ändå kommer samhället aldrig att bli fritt ifrån missbrukare på olika nivåer.

Wictor

Warrior

Nu är det faktiskt så att det finns rapporter som säger lite allt möjligt, men jag har läst att en framstående amerikansk forskare som tidigare hävdat att cannabis öker risken för cancer nyligen ändrats sig efter att ha gjort en studie.

Måttlig marijuanarökning, även långvarigt bruk, innebär inte en förhöjd risk för att utveckla cancer i lungorna, övre luftvägarna eller matstrupen. Detta säger Dr. Donald Tashkin, en av de mest lärda forskarna och en ledande expert på respirationseffeker av marijuanarökning. Uttalandet är ett bombnedslag när man betänker Tashkins långa historia av varningar för motsatsen.

Framställandet kom på det här årets möte av International Cannabinoid Research Society (ICRS) som samlar läkemedelsföretag och universitetsbaserade forskare. Vittnesmålet har extra stor betydelse eftersom Tashkin och hans kollegor vid labbet på UCLA under många år producerat och framlagt "obestridliga bevis" på skadan marijuanarök gör på luftrörsvävnader med NIDA:s (National Institute on Drug Abuse) stöd.

Forskningen har sedan använts av den amerikanska drogtsaren i reklam som länkar marijuana till cancer. Tashkin har själv länge trott på ett orsaksmässigt samband, trots en studie där man undersökte 64,000 patienter med olika former av cancer i luftvägarna och fann att marijuanarökare inte utvecklade lungcancer eller avled i en högre utsträckning än icke-användare.

U-svängen från Tashkin kommer efter att han beslutat att avgöra frågan en gång för alla genom en storskalig studie baserad på 1209 invånare, 59 år eller yngre, i Los Angeles med olika former av luftvägscancer. Genom intervjuer samlades data in om deras drogvanor, diet, familjehistoria av cancer, arbetsutsättning och andra faktorer. 46% hade aldrig använt marijuana medan resten hade använt marijuana i olika grader, från 1 joint/år till 60 joints/år.

De som rapporterade moderat cannabisrökning hade inte en större risk att drabbas av cancer än dem som inte rökte alls. För de marijuanarökare som rökte mellan 1-10 joints/år var chansen att utveckla lungcancer 0.78 (där 1.0 var kontrollgruppens chans); 10-30 j/år resulterade i oddsen 0.74; för 30-60 j/år = 0.85; och oddsen för dem som rökte mer än 60 joints per år var 0.81. Liknande resultat visades upp för oral- och matstrupscancer.

Tashkin kunde inte hitta en enda positiv association mellan marijuanabruk och cancer. Istället föreslår datan att marijuanarökare hade MINDRE risk att utveckla lungcancer. Att marijuana faktiskt kan ha en beskyddande faktor mot lungancer. En inte helt otrolig tes när man betänker den senaste forskningen om cannabis anti-cancerogena egenskaper.

Det bör noteras att detta inte gör marijuanarökning helt säker eftersom forskning visar att marijuanarökare lider av en högre förekomst av luftrörsinflammation och respirationsinfektioner.