Re: Päpplen
Drogupplysningen i skolan är inte heller det jag har störst förtroende för. Det är skrämselpropaganda på högsta nivå och de bryr sig inte särskilt ofta om att ha belägg för allt de säger tyvärr. Nu finns det säkert undantag, men jag tycker att sanningen alltid är bäst när man ska informera ungdomar, för de är faktiskt smarta nog att ta reda på saker själva.
Nu tycker jag att man ska skilja på bruk och missbruk också. Det är skillnad på de som röker på ibland och potheads, precis som att det är skillnad på de som går ut och tar en öl ibland och alkisar. Men får jag säga det själv så föredrar jag nog potheads framför alkisar.sen tycker ju jag att potheads ÄR korkade... hur fan kan man ha missat riskerna? SOV de i skolan? och är dom det inte BLIR de det om de kör på. ;-)
Drogupplysningen i skolan är inte heller det jag har störst förtroende för. Det är skrämselpropaganda på högsta nivå och de bryr sig inte särskilt ofta om att ha belägg för allt de säger tyvärr. Nu finns det säkert undantag, men jag tycker att sanningen alltid är bäst när man ska informera ungdomar, för de är faktiskt smarta nog att ta reda på saker själva.