Efter att ha läst en del Terry Pratchett böcker har ett litet trevligt spöke dykt upp i min sommarjästa hjärna - ett spöke som säger att någon borde göra ett rollspel som tar med rollpersonerna i Skivvärlden. Den säger också att denne någon måste bli jag...
Så - varför tar jag inte bara och snickrar ihop nåt?
För det första har jag bara lst fyra böcker, och för det andra så vet jag inte riktigt hur jag vill ha det...
Ett är dock säkert - rollspelandet kommer uppta minst 99 % av spelet, framför tärningsslag och annat. Terry Pratchetts ärld och stämning är alldeles för härlig för att lämna plats till regler.
Jag har tänkt mig att man skulle kunna spela lite vad som helst - samuraj för dem som vill det, ninja för demsom vill det, häxa för dem som vill det och naturligtvis barbarhjälte för dem som vill det.
Äventyrandet ska vara massivt, och på det hela taget oftast på samma nivå som typ i Spännande tider...
Vill man kan man ha lite mer 'stillsamt' (*host*) som i Masker.
Så vad fan är kruxet!? Jo jag vill veta vad ni vill ha för stämning och grejs.
-Hjalle, kissnödig.
Så - varför tar jag inte bara och snickrar ihop nåt?
För det första har jag bara lst fyra böcker, och för det andra så vet jag inte riktigt hur jag vill ha det...
Ett är dock säkert - rollspelandet kommer uppta minst 99 % av spelet, framför tärningsslag och annat. Terry Pratchetts ärld och stämning är alldeles för härlig för att lämna plats till regler.
Jag har tänkt mig att man skulle kunna spela lite vad som helst - samuraj för dem som vill det, ninja för demsom vill det, häxa för dem som vill det och naturligtvis barbarhjälte för dem som vill det.
Äventyrandet ska vara massivt, och på det hela taget oftast på samma nivå som typ i Spännande tider...
Vill man kan man ha lite mer 'stillsamt' (*host*) som i Masker.
Så vad fan är kruxet!? Jo jag vill veta vad ni vill ha för stämning och grejs.
-Hjalle, kissnödig.