WoD (World of Darkness) är ett mycket bra spel enligt mej. Men jag saknar regler för att skjuta flera skott per runda. De nuvarande reglerna gör ju att man (om man använder "singelshot") bara kan skjuta ett skott/3 sekunder (1 runda). Det tycker inte jag är särskilt reaslistiskt. Detta gör ju oxå att ALLA får skjuta 1 skott per runda. Så om jag hamnar i eldstrid med en SWAT-polis så får vi skjuta precis lika många skott var, även om han är bättre tränad på att skjuta, sikta och hålla siktet stadigt... jag har hört något om att man i tidigare WoD har kunnat skjuta flera skott / runda. Är det något som man kan applicera på det nuvarande WoD? OCH så får vi inte glömma en till sak angående att skjuta flera skott per runda, fast det e helt tvärtom. Just att man inte ska få skjuta i rundan, pga någon anledning. Först funderade jag på om man skulle kunna göra så att när man slog för initiativ så om man slog en 1:a så fick man inte skjuta den rundan... men det e inte bra eftersom att hur tränad/otränad man än är så är det 10% risk att man inte får skjuta... några ideér på något???
//Emil "Kanturi" Nises
//Emil "Kanturi" Nises