Nekromanti Sko-enkät.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
En klasskompis och jag själv tvingas av vår psykologilärare att arbeta på lektionerna, denna gång handlar det om Research Methods, och vi valde den högst tvivelaktiga metoden "Survey" att leka med.

Det vore snällt om ni iddes fylla i en enkel enkät om er och era skor, så vi har något att redovisa och prata lite om på lektionen.

Känner ni för att lämna enbart galna, knasiga svar så gör det för all del - detta är ju ändå internet och jag skulle själv blåljuga mig igenom den, men var ändå vänlig och lämna åtminstone en "riktigt" ifylld. Tack på förhand.

Gentlemen fyller i denna: http://freeonlinesurveys.com/rendersurvey.asp?sid=33yvtc75zvpoodv371906

Ladies fyller i den här: http://freeonlinesurveys.com/rendersurvey.asp?sid=0fmout034l9tpuq371938

Det är ingen som helst skillnad i frågorna, utan det är enbart av statistiska skäl vi valt att dela upp dem.

Hunk

Hero
Vissa frågor känns dock omöjliga att svara på. Jag är t.ex. beredd att betala över en tusing för ett par bra läderskor, men knappast för ett par sandaler.

Troberg

Sinister eater
OK, done, med seriösa svar sånär som på kommentaren om prutande på extrafrågan.

Arfert

Facit
Samma här... ett par bra "herrskor" kan ju kosta ett par tusen, men då håller de ju länge... Jjag har exempelvis ett par klassiska engelska herrskor som jag köpte i London 1981 för dryga tvåtusenfemhundra i dagens penningvärde, de är som nya. De kommer hålla längre än mig, om jag sköter dem.

Men jag betalar f-n inte två papp för ett par sneakers sydda i vietnam, som håller ett par år max...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag ser inte problemet, vad är du som mest beredd att betala för ett par skor? Jag kan lägga ett par tusen utan problem, men det är ju såklart för ett par schyssta läderskor, men det är också svaret på frågan. Ett par tusen alltså.

Det betyder ju inte att jag skulle betala 200 spänn för vilka skor som helst.

Så tolkade jag det i varje fall.

- Vulf

G

Guest

Guest
Ifyllt, synd bara att ni inte hade med skostorlek, skulle vara trevligt att se skostorleks samband med era frågor.

/Zorbeltuss som var något oseriös på sista frågan.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Det enda vi skulle få ut vore att "Kvinnor har mindre fötter än män. Punkt". Vi kan inte se om den som svarat strl 35 var den som också svarade att skor gör sig bäst blommiga och orangegula i färgen, liksom. Vi funderade på det, men kom fram till att det var roligare att fråga om skorna luktade illa istället;)

Lindenius

Swashbuckler
Nä, det stämmer väl ändå inte. Ni skulle kunna få fram att folk med stora fötter föredrar sneakers eller är beredda att lägga ut mer pengar per pjuck eller har färre skor.

//erik. bara för att nämna några

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Nej, tyvärr skulle vi inte det - den tjänsten måste man betala för. Nackdelen med att göra det här över internet och inte analogt (och utan deras "premium account") är just att man inte ser vilka svar som hänger ihop med vilka svarare.

Lindenius

Swashbuckler
Så klart inte. Fast problemet (med alla typer av enkäter) ligger således i oanvändbarheten i svaret. För en skotillverkare torde det ju vara centralt vilken typ av skor man är beredd att punga ut 2000 spänn för. Det här missar man ju nu.

Personligen tycker jag företag lägger alldeles för stor tyngd vid enkäter.

//erik. syftar då mest på de företag som stundtals söker hjälp av studenter att göra "marknadsundersökningar"

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
No kidding. Enkäter suger egentligen, så gissa om vi blev glada när det uppdagades att en enkät var allt vi behövde göra på lektionen? Då behöver man inte ens vara särskilt seriös i sina frågor ens en gång, och förväntar sig alltid att någon knasboll ska svara konstiga saker.

Jag själv brukar nästan aldrig tala sanning på enkäter, just för att de ändå inte blir mer användbara om jag gör det.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Tack, vi vet. [NT]

Jag är faktiskt inte kukmannen.

Nightowl

Champion
Jamen... om man inte kan jämföra två resultat mot varandra är det ju inte bara en meningslös undersökning, utan en fullständigt meningslös undersökning? :gremcrazy:

Lider med er som måste göra sådant här trams för att få ut betyg.

Erik, ska svara när han kommer hem och kan räkna sina skor

Dewil

Skrivbordsgeneral
Jag själv brukar nästan aldrig tala sanning på enkäter, just för att de ändå inte blir mer användbara om jag gör det.
Aldrig funderat på att låta bli att fylla i enkäten om du ändå inte har något att meddela?

Dewil