Nekromanti Skogens ande!

Tage

Veteran
Håller på med ett äventyr till DoD 6, och jag försöker komma på en riktigt tuff egenskap på mitt "monster" som jag ska lägga in. Rp'na måste vinna över den här gubben för att få tag i talismanen som gör att alla språk översätts till drakarnas språk. Samt att den väcker den Urgamla Guld-draken Uruk Thai som har sovit i 25 000 år.
Vad kan Skogens Ande ha för tuffa egenskaper? Den som kommer på den tuffaste blir utnämnd till veckans fantasifullaste snubbe/brud av mig...
*lol*
Sleep Tight and don't let the bedbugs bite!

Böj knä för hans nåd Draken, eller era knän skall böjas åt er
- Taim

Det låter som en gammal gubbe som bor nånstans i skogen. Han akn förstås ha en massa naturrelaterade färdigheter. T.ex. kanske han kan svepa in sig i en svärm med några giftiga insekter som attackerar alla som närmar sig, men inte skadar honom. Eller så kanske han kan, som det andeväsen han är, ta över ett träds "kropp", och förflytta sig, eller gömma sig i denna (gärna en giftek eller annat roligt). ATt göra så att skogen förflyttar sig runt rollpersonerna är en annan rolig egenskap... väldigt förbryllande.
Jaja, hoppas det var till någon hjälp

"I may be small but I can still kick your ass!"

Sodivra

Champion
Jag lutar definitivt åt hamnskifte. Om han nu är skogens ande så borde han kunna skaffa björntänder/vargtassar/ekorrsvans lite hur han vill, med tillhörande fördelar. Alla sorters sätt som utnyttjar skogens kraft låter som en bra idé tycker jag, han kan ju också locka fram skogen, i form av djur och växter som attackerar/håller fast RP:na.

Fast om dom dödar skogens ande, vad händer med skogen då?

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

<I>Fast om dom dödar skogens ande, vad händer med skogen då?</I>

Skogen dör såklart. En väldigt fin effekt av att dom dödar den gamle mannen. Skogen förruttnar och blir sumpmark, hemska monster bosätter sig där, och RP blir jagade för att de har släppt lös en ny sorts galenska i världen.

*är destruktiv*

"I may be small but I can still kick your ass!"

CyberJobe

Veteran
Bestäm att det bara finns ett slags ämne eller vapen=arifakt som är skapt för detta ändamål i tidernas begynnelse som kan skada monstret och att RPna måste ta reda på vilket, de kan få höra talas om att det är så, men inte vilket ämne/vapen, genom legender=Historia eller av någon gammal gubbe/gumma ifall de inte har färdigheten. Att införskaffa denna grej kan bli ett rätt så stort äventyr om du känner för att göra det stort.

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."

Zodar

Veteran
Anden borde kunna framkalla alla djur och monster som bor i skogen + att han borde kunna förvandla sig till något, typ en enhörning eller en lindorm. Han borde också kunna styra skogen, som att tillexempel snärja fast rp:na i törne. Om det inte duger borde han också kunna göra enorma träd till levande så det klampar omkring 18 meter höga trädmonster!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Sauron fick en snilleblixt (?) när han reste på semester till Thailand...

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Egentligen är gubben bara en illusion, skogens ande ÄR skogen. Den känner av spelarna var de än är, de kan inte gömma sig, enda sättet är att skada skogen tillräckligt för att dess livsande ska fly världen. Det är ju inte bara att hugga träd, överallt uppkomemr plötsliga monster, träden själva angriper, skogen visar villospår i form av skogsrån och liknande och allt är ett helvete. Rollpersonerna kan inte gömma sig undan skogen, för de måste gömma sig i skogen...

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby

Tage

Veteran
mmm.

Ingen dålig idé, det hade jag också funderat på. Men jag vill ha nått "tuffare" eller vad man ska säga.. Annars så var inte idén pjåkig.. *kräsen och jobbig*

- Taim

Tage

Veteran
Intressant!

Det var ungefär nått sånt här jag hade tänkt mig, dessutom så ska inte själva striden äga rum i det egentliga nuet. Så rollpersonerna ska inte kunna dö i denna strid, men klarar de inte den här första strapatsen kommer de aldrig att kunna göra uppdraget.. Om de inte bestämmer sig för att under några veckor meditera hos skogens äldsta för att på så vis uppnå stor vishet och ha större chans att klara av denna ande... Hur låter det här?

- Taim

Tage

Veteran
Jooh men...

Nu är det juh såhär att de måste kunna få tag i en talisman för att kunna få tag i ett svärd för att sedan kunna bekämpa en demon.. Om de dessutom måste klirra en annan grejj tror jag att de blir lite less.... *SL känner bäst sin spelgrupp..* *lol*
Men annars var idén helt ok!

- Taim

Tage

Veteran
Ibland... Tyckte bara namnet var tufft.. *lol* F'låt om man snor lite inspiration då =)

- Taim

Tage

Veteran
Striden ska inte utspelas i det egentliga nuet, det är mer som en *hrm* mental strid, det väller in dimma över gläntan och plötsligt så befinner de sig på ett "drömplan".. Detta vet dock inte Rp'na! *lol* Så de kan som inte dö och inte heller skogens ande.. Men det du säger om hamnskifte låter väldigt bra.. Jag hade funderat på om han skulle kunna anta tre former innan hans "död" inträffar.... Vad tror du om det?

- Taim

Tage

Veteran
Inte min stil, dessutom inte riktigt tänkt att Rp'na skall uppfylla en profetia för att sen förstöra hela landet.. *skakar på huvudet men tycker ändå om den destruktiva idéen*

- If life sucks, suck back!

- Taim

Tage

Veteran
Maxxat!

Det här med insekterna hade jag inte kunnat tänka på själv, det skulle vara en tuff effekt... haha, stackars små Rp's som får lite giftiga bett.. *muhahah*

(SL är till naturen en skygg och grym varelse som främst livnär sig på kropparna av de RP som han i smyg lyckats slakta. - Mitt i naturen den 3 augusti 1994 *lol*)

- Taim

Didymus

Veteran
Tjo! feta monster e coolt, jag tycker helt klart ditt "monster" skall vara en stackars varelse som genom demonen (han som skall dödas av svärdet mm) har fängslats i sin kropp pga av girighet .... han kan ju se ut som en zombie men har en blankpolerat gördel/bälte som verkar tidlöst ... dina kämpar måste träffa detta o fötrstörra det för att förgöra monstret... annars e det tidlöst och oövervinnerligt då det inte tar skada som ett normalt monster. Klan vara frustrerande o hämskt o inte lyckas få ner monstret hur mycke man än bankar på det.....

hoppas du kommer på en bra ide :))

Sodivra

Champion
Drömplan? Sådana kan man aldrig få nog av.. /images/icons/wink.gif
Hur är det då meningen att RP:na ska göra om dom gör "rätt"?

Att han antar 3 skepnader är rätt mysigt och sagoaktigt, men tyvärr lite TV-spelsaktigt också.. /images/icons/wink.gif
Det hänger nog på hur du framför det.
Min idé var att han kunde ta kraft från olika skogselement lite som han ville.. Han tar tag i en RP, WOOSH handen förvandlas till en björnram. Han hoppar, WOOOSH en vind fylld med höstlöv flyger iväg med honom, han vill bitas WOOSH hans huvud förvandlas till en orms, och han sträcker ut sin LÅNGA hals. Också kanske han förvandlas lite hur som helst, så att han alltid består av en massa olika djurdelar..

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\