Nekromanti [Skogsrå] Skissen från helvetet!

Krille

Super Moderator
Man kan göra skoj saker med Scapple. Bland annat kan man slänga ihop en skiss på hur saker hänger ihop och nästan ha en fungerande prototyp på ett rollspel rätt fort.

Så bifogad till den här posten kommer skissen på Skogsrå. Den kommer snart bli ännu mer episk när väsenas förmågor blir specificerade och när relationskartebyggandet bestäms i detalj.

Men det där är nästan hela regelsystemet som bygger på (för att inte säga är en) Cortex Plus. Det som saknas är mål och XP, och förstås ovanstående luckor.

Attachments

Krille

Super Moderator
I ett tillfälligt anfall av kreativitet så skissade jag fram hur effekter och begränsningar skulle kunna se ut för tre sorters väsen. Dessutom tillkom några regeltermer.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med vätten, om det ska vara en snäll vaktmästarvätte eller en illasinnad gråvätte.

Förmågor behöver styras upp till något gelémässigt under Cortex Plus också. Mål och XP saknas fortfarande, liksom relationskartan.

Snart kan man nog spela det här.

Attachments

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Krille said:
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med vätten, om det ska vara en snäll vaktmästarvätte eller en illasinnad gråvätte.
Vad skapar mest drama?

Krille

Super Moderator
Tony.M.Meijer said:
Krille said:
Vad skapar mest drama?
Faen vet. Den illasinnade gråvätten verkar mest skapa problem och frustration, men jag är inte säker på att den skapar mer drama än en vaktmästarvätte.