Nekromanti Skogstomtar ute NU!

Runde Rolf

Swordsman
För alla er som hungrar efter nya raser till DoD6 så kommer nu Skogstomtarna! De har funnits ett rätt bra tag på min och Sitors sida men han har nu gjort i ordning en ny och deffenitivt bättre verision som gör skogstomtarna ordentligt spelbara. Kom gärna med ideer och konstruktivkritik.
För er som inte vet adressen så är den: <A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A>

En hjälte väljer inte sitt öde, ödet väljer honom.

SKIN69

Warrior
Kul idé, lite sagoskog sådär...
Det finns ju annars en ganska rejäl bok om skogstomtar, skriven efter "bland tomtar och troll" tror jag, den finns på de flesta bibliotek på barnavdelningen av nån anledning, men det är ju bra med regler..

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

jonix

Warrior
kommentarer till tomtar

Lite frågetecken;

De bygger även kanaler så att trädet får vatten i utbyte mot trädets frukter
Hur skall detta tolkas?, Har bergsgranen frukter?

Varför har ektomtar bonus i geografi? Orientering tycker jag personligen låter/passar bättre.

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Re: kommentarer till tomtar

När jag talar om trädets frukter menar jag vad trädet ger över huvud taget. Så som grenar till hus och kottar till sina arbetsdjur och ja listan kan göras lång....

När det gäller Geografi så är detta bara en färdighet som Ektomtar får plus eftersom det speglar deras personlighet. De är utforskare och känner till en hel del om sitt område. Orientering är snarare att man vet vart man går. Ektomtarna vet dock i stort sett allt om sin omgivning...

Arbete kommer före succé även i ordboken....

Arnailion

Veteran

Lokalkännedom borde väl passa bättre än Geografi, men den färdigheten har inte funnits i Drakar och Demoner sen Expert. Geografi är mer storskaligt, men Lokalkännedom passar bättre på en mindre plats.

Ximnipot69

Swordsman
Skogstomtar

Oj, vad vi inte ser fram emot det du, Falken. Det skänns lite ~~, if you know what I mean?

Ximnipot - den kroniska huvudvärken personifierad

hernod

Veteran
Vad är skogstomtarna bra på? Eller gör de bara bus?
Jag vet att hustomtarna är bra på att fixa hushållsredskap när människorna sover osv.

Runde Rolf

Swordsman
Bra? BRA!?! varför måste dom vara bra på allt? Dom är roliga, sköna, cola(som nån sa) och kör man med dem seriöst så blir det skit bra! nu ska jag väll låta Sitor svara för sig själv men jag ville bara.. ähh..

Sårias

Veteran
tufft mycket tufft. Har tänkt på idén men inte orkat. Nu har jag inte läst ngt om dom men ska nog leka med dom och jävlas lite med mina spelare men också hjälpa dom. Tackar och bockar. (jag tror nog spelargruppen håller med vi börjar tröttna på det otroligt lilla utbud av "monster" som finns i grundboken och dom börjar bli läskiga inte enns fem gråtroll stoppar dom längre. Inte knektar med helrustningar heller.)

Runde Rolf

Swordsman
Ehhh har ni spelat typ varje dag eller? Jag har spellet(låtsas ord) min spelgrupp ända sen dan det kom ut men den mest erfarna är ändå inte på högre YN än Lärling.
Är jag snål eller du givmild?

Tack så mycket för din hjälp i förklaringen R.R

Tja vad de är bra på. De är väl allmänt bra i sin kunskap om naturen och de behöver inte vara bra på så mycket annat än att hjälpa sitt träd och självklart gömma sig för analkande faror...

Jag tänkte på att använda det men det finns som sagt inte i nuvarande DoD. Men de som vill kan ju lägga till den regeln och spela efter den. Jag tror hur som helst att det inte blir så stor skillnad....

Sårias

Veteran
Ja vi har spelat som galningar :) men sådana är vi intensiv rollspel är kul det är bara att inse. Vi har nog intensivspelat fyra helger på rad. och då handlar det om ca 36 timmar per helg hehe så det är över 100 speltimmar sedan så är man seriös och sätter tankarna i verkning så går det fort och allt flyter vad är sömn när man kan spela.