Nekromanti Skolgenomgång av Tokon

Fienden

Hero
God middag, Eoniter! Nu har jag de senaste två veckorna arbetat med ett skolarbete i Svenska. Jag ska nämligen göra en kort genomgång (ca. 10 minuter) av tokons kultur, religion och liknande. Kommer att filma det hela och lägga upp det, ni får se när det kommer! :gremsmile:

Laddar upp rapportfilen här, om någon är intresserad. Det hela är väldigt experimentellt, jag vill se om jag kan få någon i klassen att bli mer intresserad än "totalt ointresserad". ^^

//Kraetyz, IRL nerd

Attachments

Regmolar

Swashbuckler
Orkar inte läsa igenom hela, men två snabba kommentarer

*Coloniska riket varade över 8000 år (från grundande till splittring, om det är det du syftar på; -7002 e.D till 1330 e. D).
*Du har blandad ihop väst och öst när du beskriver vad som hände sedan. Västcolonan kallades Thalamon efter den sista kejsaren (Aminerva Thalama), vilket förvanskades till Thalamur.

Amroth

Veteran
Lycka till! Men ska du berätta om allt du skrivit om på tio minuter så måste du nog tala rätt fort :gremsmile:

Fienden

Hero
Regmolar said:
Orkar inte läsa igenom hela, men två snabba kommentarer

*Coloniska riket varade över 8000 år (från grundande till splittring, om det är det du syftar på; -7002 e.D till 1330 e. D).
*Du har blandad ihop väst och öst när du beskriver vad som hände sedan. Västcolonan kallades Thalamon efter den sista kejsaren (Aminerva Thalama), vilket förvanskades till Thalamur.
D'oh, tackar för korrektionerna. Skall självklart rättas till. ^^ Av någon anledning kan jag fan ALDRIG få rätt på öst och väst, skäms så jävla hårt för det.

Amroth said:
Lycka till! Men ska du berätta om allt du skrivit om på tio minuter så måste du nog tala rätt fort :gremsmile:
Hah. Den skriftliga rapporten är tänkt att vara mycket längre än själva genomgången. Presentationen kommer mest att förklara grunddragen i det hela, annars skulle vi alla kunna ta en lektion på oss att presentera. :gremwink:

Amroth

Veteran
Kraetyz said:
Hah. Den skriftliga rapporten är tänkt att vara mycket längre än själva genomgången. Presentationen kommer mest att förklara grunddragen i det hela, annars skulle vi alla kunna ta en lektion på oss att presentera. :gremwink:
Misstänkte det :gremsmile: Det blir intressant att se hur reaktionerna blir. Ett spännande experiment.

DesertRain

Hero
Intressant projekt, ska bli kul att hör hur de reagerar på det :gremsmile:
Väldigt ambitiöst att skriva sex sidor om det, start jobbat!

Det får mig att tänka på när jag snackade om warhammer som muntligt anförande i sjuan :gremlaugh:

Fienden

Hero
Purgatory said:
Intressant projekt, ska bli kul att hör hur de reagerar på det :gremsmile:
Väldigt ambitiöst att skriva sex sidor om det, start jobbat!

Det får mig att tänka på när jag snackade om warhammer som muntligt anförande i sjuan :gremlaugh:
Ooh, det är ju awesome. Fan, borde nästan lära mig WH <.<

Men jo, det här ska bli kul att se. Förmodligen lär ni höra många snarkanden mot slutet av inspelningen. :gremwink:

Om jag fick använda egna tankar och så skulle det bli mer än sex sidor, tror jag nog. Men nu vill jag hålla mig till officiellt material. Mina föräldrar tycker att jag är larvig som gör det... -.-' Meh, det är fan roligt, och tokon är intressanta.

Marukusu

Hero
Varför Tokon? Cirefalierna är ju t.ex. tusen gånger coolare och unika för Mundana medan Tokon är en Braveheartpastisch.

Fienden

Hero
Marukusu said:
Varför Tokon? Cirefalierna är ju t.ex. tusen gånger coolare och unika för Mundana medan Tokon är en Braveheartpastisch.
Ville lära mig mer om Tokon? :gremtongue: Jag plockade upp B&M och bläddrade, tokon verkade roligast däri.

Dessutom var uppgiften "välj ett ämne du vill lära dig mer om", och cirefalier... Äsch, jag kan för mycket om dem redan. xD

duncan_UBBT

Swordsman
Skulle Cirefalier vara unika för Mundana? Hm, vart har vi sett bankirer med långt mörkt skägg och olivfärgad hy förut. :gremtongue:

Fienden

Hero
Duncan said:
Skulle Cirefalier vara unika för Mundana? Hm, vart har vi sett bankirer med långt mörkt skägg och olivfärgad hy förut. :gremtongue:
Durrrrr... I dunno lol :3

Seriöst dock, ju mer jag läser om Tokon desto mer tycker jag nog fan om dem, speciellt filosofierna i deras religion. Ganska simpla och inte svåra att ta till sig, så som religioner ska vara. ^^

Regmolar

Swashbuckler
Seriöst dock, ju mer jag läser om Tokon desto mer tycker jag nog fan om dem, speciellt filosofierna i deras religion. Ganska simpla och inte svåra att ta till sig, så som religioner ska vara. ^^
Kan vara för att tokonerna har stannat i stadiet "just blivit bofasta", och helt enkelt inte kan avvara så mycket extra möda till en mer komplicerad religion :gremwink:

Fienden

Hero
Regmolar said:
Kan vara för att tokonerna har stannat i stadiet "just blivit bofasta", och helt enkelt inte kan avvara så mycket extra möda till en mer komplicerad religion :gremwink:
Kan ha något med det att göra. Jag tycker om cykel-koncept, helt enkelt. Det är för mig ganska självklart att lidande finns på grund av lycka. Inte alla religioner (de flesta?) tycker likadant. xD

Marukusu

Hero
"Skulle Cirefalier vara unika för Mundana? Hm, vart har vi sett bankirer med långt mörkt skägg och olivfärgad hy förut."

Vi snackar här om ett supermäktigt thalassokratiskt meritokratiskt kolonialt imperium där invånarna hellre knullar sina syskon än att befläcka rasens renhet och dyrkar en gud som förespråkar konkurrens och mångfald. Jag har då aldrig hört talas om någon liknande kultur.

DesertRain

Hero
Marukusu said:
"Skulle Cirefalier vara unika för Mundana? Hm, vart har vi sett bankirer med långt mörkt skägg och olivfärgad hy förut."

Vi snackar här om ett supermäktigt thalassokratiskt meritokratiskt kolonialt imperium där invånarna hellre knullar sina syskon än att befläcka rasens renhet och dyrkar en gud som förespråkar konkurrens och mångfald. Jag har då aldrig hört talas om någon liknande kultur.
And that's why they are awesome :gremwink:
Cirefalierna är lätt mundanas coolaste kultur, utan konkurrenter.

Ymir

Liten kantbaron
Kartago? Axum? Brittiska imperiet?

I övrigt håller jag med Purgatory.

- Ymir, äter tapaskex