Det beror såklart på modell, valutakurser och om man tycker att resan till budapest är en del av priset eller inte. Men räkna med att för ett par Vass börjar det på 2-3000kr från hyllan och ska du få dem efter dina mått kostar det såklart mer.cogitare;n172249 said:Får man fråga hur mycket sko-kontot belastas per år för de här skorna. De känns ganska exklusiva.
Om man nu vill ha ett par av de här tjusiga skorna, hur mycket får man pynta upp?
Cog.
Ok, och man kan inte köpa ett par via nätet på något sätt. Utan det är på plats eller inte alls?chrull;n172255 said:Det beror såklart på modell, valutakurser och om man tycker att resan till budapest är en del av priset eller inte. Men räkna med att för ett par Vass börjar det på 2-3000kr från hyllan och ska du få dem efter dina mått kostar det såklart mer.
Öh, jag vet faktiskt inte. Men jag rekommenderar absolut ett besök. Ta med partner eller polare och kör en spaweekend med skoshopping och slotttittning! Väl värt besöket.cogitare;n172257 said:Ok, och man kan inte köpa ett par via nätet på något sätt. Utan det är på plats eller inte alls?
Cog.
Vass grundpris för standardmodellet i kalvskinn är 135 000 forinter/450 Eurocogitare;n172249 said:Får man fråga hur mycket sko-kontot belastas per år för de här skorna. De känns ganska exklusiva.
Om man nu vill ha ett par av de här tjusiga skorna, hur mycket får man pynta upp?
Cog.
Vass kan man beställa ifrån via e-mail utan att behöva besöka dem. Man kan skicka tillbaka om de inte passar (men får då stå för frakten). Detta gäller även om man specialbeställt utanför standardmodellerna. Bäst är dock såklart att först prova ut på plats.cogitare;n172257 said:Ok, och man kan inte köpa ett par via nätet på något sätt. Utan det är på plats eller inte alls?
Cog.
Ett par från hyllan, ett par köpta begagnade, resten specialbeställda.chrull;n172247 said:Hur många av Vassarna är från hyllan och hur många är gjorda för dig?
Det beror på lädersulans kvalitet. På ekbarksgarvade sulor (som Vass, Attila och de flesta brittiska premiumlinjer använder), så gör jag det inte. På sämre sulor (Loake, C&J benchgrade, Carmina, Yanko m.m.) samt såklart också alla durksydda skor man vill kunna använda annat än på fest, har det däremot såklart en poäng. Jag roterar dock skorna så mycket, så jag har inte limmat gummi på annat än ett par italienska durksydda skor och ovanlädret på dem är så risigt att jag ändå inte använder dem.chrull;n172248 said:Och vad kör du på för sulor? Helläder eller lägger du på gummi?