Nekromanti Skräck Spel !

KaGGe

Veteran
jag skulle bara att lite folk kunde testa musiken som fins att ladda hem på denna länk (jag har inte så stor spelledar vana .. ) men kolla in sidan iaf .. det är en mod till half-life som utspelar sig i Racoon City (för er som inte vet va d är så är den en resident evil mod !!!)
http://www.planethalflife.com/rete/downloads.html

Rajr0t

Veteran
Hmmm...

Ja du... musiken där var väl ganska hyfsad, dock gick alla låtarna i ett ganska lågt tempo.

Musik i rollspel är, helt klart. stämningshöjande. Men man måste vara försiktig. Musiken ska inte vara i centrum utan ligga lågt i bakgrunden, det får inte vara den spännande och hetsiga låten som tar övertaget, om man säger så.

Jag läste en väldigt bra guide om musik i rollspell, som jag hittade här på rollspel.nu
Jag lärde mig väldigt mycket av den, hur man bygger upp stämningen med musik, vilken sorts musik man ska vid olika tillfällen osv.

Tillbaka till resident evil musiken som jag laddade hem:
Själv tycker jag att att låtarna gick lite väl sakta, men de hade ändå en viss känsla i sig. Det var liksom en krypande feeling som infann sig, iaf i "The Desolation" och "The Hall"
De andra två tror jag inte att jag skulle ha med.

Men som sagt, leta upp musikguiden och läs den grundligt. Där står allt du vill ha svar på /images/icons/thinks.gif

Nalle med AK4

Swordsman
Sär Skrivning!

Sorry jag kunde inte låta bli....
Jaja. Jag hade lite problem med att få ner filerna elle rättare sagt jag kunde inte få ner dem alls, men det är nog för att jag har en mac och många låtsas inte ens om att mac finns när de bygger sidor eller utvecklar spel. Annars så tycker jag att musik är bra stämningshöjare till rollspel.