Rickard
Urverk speldesign
Nu när vi har gått igenom vad man kan göra för att skrämma våra spelare så tänkte jag fråga vad man bör undvika (en Botten-1000-lista?). Skriv ner era misslyckade erfarenheter (helst i korta punkter)..
1. Visa inte ett bild på ett monster och tro att dina spelare blir skrämda.
2. Försök inte äckla dina spelare med beskrivande effekter á la film.
3. Överdriv inte med massor av övernaturliga saker, en efter en i en ström som (i stort sett) aldrig tar slut.
Skrev bara tre punker för att jag inte SL:tt så många skräckisar.. Eventuellt kan man skriva varför man inte bör göra så.. Tänkte följa upp mina egna punkter senare.. Tänkte bara se hur intresset var först..
/[color:448800]Han</font color=448800> som har för sig att han frågat efter detta tidigare
1. Visa inte ett bild på ett monster och tro att dina spelare blir skrämda.
2. Försök inte äckla dina spelare med beskrivande effekter á la film.
3. Överdriv inte med massor av övernaturliga saker, en efter en i en ström som (i stort sett) aldrig tar slut.
Skrev bara tre punker för att jag inte SL:tt så många skräckisar.. Eventuellt kan man skriva varför man inte bör göra så.. Tänkte följa upp mina egna punkter senare.. Tänkte bara se hur intresset var först..
/[color:448800]Han</font color=448800> som har för sig att han frågat efter detta tidigare