Nekromanti Skräckrollspel sökes

Rickard

Urverk speldesign
Skulle vilja ha lite tips på div. skräckrollspel.. CoC, Kult, Chock undanbedes..
Jag är ute efter actionbetoning med lättlärda regler, lite monster man kan slänga in och en framtidsvärld.. In the dark hade jag först tänkt att använda men mina mod. gör inte spelet rättvisa. <http://www.nightfall.co.uk/index.php?page=sla TARGET=sla>SLA Industries</A> har jag tittat lite närmare på..
Cyberpunk 20×× har väl lite monster men är reglerna lätta? Skräcket är inget som måste finnas i spelet.. Det kan man lika gärna komma m själv..
Monster däremot, som inte är för inbakade i världen, måste finnas.. Det är lättare att plocka bort varelser än att slänga dit dem.

Helst skulle jag vilja ha en normal värld där det finns lite övernaturliga saker i, men som spelarna inte vet om.

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte vill SLa CoC då han är spelare i det och Kult verkar för ballt för att SLa själv

Krille

Super Moderator
"Jag är ute efter actionbetoning med lättlärda regler, lite monster man kan slänga in och en framtidsvärld."

Dark Conspiracy har relativt lättlärda regler (bygger på GDWs 2300AD) och fyller i övrigt dina kriterier.

"Cyberpunk 20×× har väl lite monster men är reglerna lätta?"

Reglerna är snorlätta. 1T10 + en grundegenskap + en färdighet över eller lika med en svårighet. Monstren lyser med sin frånvaro - det mest monstruösa är en person som fått för mycket cyberpsykos.

Det fanns iofs en modul till GURPS,."Cthulhupunk", som blandar Cthulhu mythos med cyberpunk. Jag har aldrig spelat det, men konceptet låter rätt fräckt.

LeJonklev

Swordsman
Mutant Chronicles fyller de kriterierna rätt bra. Actioninriktat, någorlunda enkla regler(fast om jag vore som du skulle jag byta ut dem mot några av de bättre och roliga som finns på marknaden. Typ neotech 1 eller nått) och gott om monster. Med lite ansträngning och en engagerad sl kan man få det rätt bra till skräck.
Det skulle väl vara ditt sista kriteriet som det inte uppfyller.
I annat fall kan man bara ta vilket spel som helst och slänga in monster och övernaturliga saker.

LL

tdh

Swordsman
Splatter förstås!

Självfallet kan jag inte låta bli att trycka för Splatter... Det är i och för sig inte ute ännu (13:e december) men det är enkelt, flexibelt och billigt.

Läs mer på officiella hemsidan (öppnas i nytt fönster):
alltidattack.com/splatter

/images/icons/scream.gif