Nemesis_UBBT
Warrior
Jag tror jag har rekord. Jag skrämde mig själv mer än spelaren. När jag och en kompis sov över spelade vi rollspel till inpå natten, och jag beskrev fotsteg som något bakom honom fortsatte i samma takt som honom och stannade när han stannade. Ok, han blev rätt rädd och började springa panikartat tills han snavade över en rot och svimmade, men det var ingenting emot hur rädd jag var sen när vi skulle sova. Jag började snacka med honom för att, som ni tidigare tagit upp, lätta på spänningen, men medan vi pratade fick jag för mig att jag i själva verket låg och pratade med ett tentakelförsett monster som närsomhelst kunde penetrera sängen (jag låg överst i en dubbelsäng) och ta tag i mig. Gissa om jag hade svårt att somna...
Hur kunde detta nu komma sig? Den enda slutsats jag kan dra är att inte ens jag visste vad monstret var och hur det såg ut, eftersom det aldrig visade sig. Det blev alltså samma effekt som när man låter en spelare fantisera själv. Bra att tänka på tills nästa gång...
Hur kunde detta nu komma sig? Den enda slutsats jag kan dra är att inte ens jag visste vad monstret var och hur det såg ut, eftersom det aldrig visade sig. Det blev alltså samma effekt som när man låter en spelare fantisera själv. Bra att tänka på tills nästa gång...