Nekromanti Skrämma skiten ur mina spelare???

The_shadow

Warrior
Nån som har en häftig demon eller nåt annat som jag kan använda för att skrämma skiten ur mina spelare??
om de nu besegrar denna varelse eller vad det nu blir så ska den komma tillbaka och skrämma skiten ur dem om och om igen tills de inte vet vad som är bak och fram på sina egna kroppar längre.

Kort sagt jag vill ha nåt som åtrkommer hela tiden (kanske inte på samma plats och samma stund) och som är så skrämmande att mina spelar skiter på sig.
/images/icons/dragon.gif

Martin Eriksson

Veteran
Endast SL

Jag tror inte att sånt ska finnas med i eon, alltså får du göra en egen....

Ett tips är då:

Du kan ju inte bara för skojs skull kasta på dina spelare en massa monster och demoner...du måste ha en bra ursäkt.

Låt dina spelare komma ivägen för en ond schaman som de får döda ... det kan vara ett äventyr. Sen är det ju så att shamaner kan besätta kroppar /images/icons/devil.gif...låt den besätta en ulv som sen gör allt för att spåra upp och driva vettet ur rollpersonerna...så snart dom är utanför en stad är ulven där.../images/icons/devil.gif

The_shadow

Warrior
Re: Endast SL

sjysst idé den får jag pröva nån gång. men jag tänkte på nåt annat. de kanske råkar snubbla över en förbannelse när de letar efter en skatt i västlanden nånstans. nån som har förslag till förbannelse. den ska helst gå att "ta på" m.a.o den ska vara synlig.

Martin Eriksson

Veteran

Ett svärd som gör feteont men som så fort det smakar blod försätter bäraren i bärsärkaraseri och sänker hans PSY med en par T6'or...>)

Sen så kan svärdet prata lite med bäraren och sånt... =)

Mr SL

Warrior

vadå?? baldurs gate ripp of!! (svärdet som talar asså) om du vill att folket (spelarna ska bli rädd) eller om du vill att karaktärerna ska bli rädd för monstret är min fråga??

1 om du vill att spelarna ska bli rädd så ha stämning! beskriv omjivning kusligt ställe, viskande röster, träd som böjer sig ner emot spelarna mm. mycket levande ljus och stämnings musik. tonlägen på rösten är hett. i stället för att säga att djupt in i den mörka skogen hörs ett skrik. så beskriv den mörka skogen med tungt tonläge och skrik så de skiter på sig *ler*

2 jag hadde en demon förut som vár bunden till ett föremål. den sprang runt i skogen och störde omjivningen och spelarna hörde mer och mer vidriga rykten om honnom. en kväll då spelarna var ute i skogen såg det en mörkklädd man med alldeles mjölkvita ögon. de kände igen beskrivningen och började samla ihop sig. magikerna kastade besvergielser och krigaren (slp) rusade fram. Mannen brydde sig inte om besvergielserna utan gick sakta fram emot dem. lyfte upp krigaren och bröt av honnom på mitten. tittade på spelarna och gick sakta emot dem!!
dom försökte ett tag men sprang sedan. varje gång de mötte honnom sprang de i panik! strässade spelare som skriker till varandra över spel bordet va de ska göra är underbart!! hehe det ända sättet att döda honnom var att förstöra medaljongen som han va bunden i

Amphysvena

Veteran

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

vadå?? baldurs gate ripp of!! (svärdet som talar asså)

<hr></blockquote>

Det är väl inte en Baldurs gate ripp-off när sådana svärd finns i Dungeons and Dragons.

Martin Eriksson

Veteran
Svärdet

Spela Baldurs Gate 2 eller snacka med någon som har spelat det....jag kommer inte ihåg vad svärdet heter tyvärr...men det har ett eget namn...eleador eller nåt i den stilen....

I Baldurs Gate är det ett tvåhandssvärd som har modifikationen +3 i skada (vet inte vad det betyder, men det är nog inte 3T6...)

Annars så gnäller svärdet när det inte har fått smaka blod på länge och såna saker....snackar gamla minnen med bäraren och berättar vilka underbara varelser det har haft ihjäl...det gör personen som bär det galen efter ett par år...

Det svärdet som jag snackar om i baldurs gate satte inte spelaren i bärsärkaraseri, men det vore rätt sköj och göra nåt sånt...../images/icons/devil.gif....det är rätt kul....men det kanske inte skrämmer skiten ur spelarna direkt...

Sen det ska helst gå att ta bort bärsärkaraserigrejen (alkemiska processen avinstallera), men då ska svärdet inte göra alls lika ont.....

volador

Veteran
Re: Svärdet

Baldur's gate är ju baserat på AD&D, vilket använder D20-system.....är inte helt hundra på det här men jag tror ett normalt tvåhandssvärd gör runt 14 i maxskada så jag antar att den ökas till 17 då?

Vilket i Eon's värld borde motsvara +Ob1T6 i skada

Vaun Vuriche

Warrior
Re: Svärdet

Jaja talande svärd är ju trevligt och så, (Min onda krigare använder det fortfarande i utbyggnaden.) MEN började inte diskussionen med ett svärd som försatte rollpersonen i bärsärkagång? Detta är isåfall också en Baldur's ripoff, fast denna gång ettan. Där finns ett hemskt tvåhandssvärd som ger en fet bonus i strid men tyvärr försätter personen som hanterar det i bärsärkagång så fort man har gjutit blod med det...

Freelancer

Warrior

Varför inte låta dom knalla in i en tomtes trädgård /images/icons/cool.gif
En tomte ser inte så farlig ut, men dom kan kasta skojsiga förbannelser. Läs mer om dom i monster o varelser....

G

Guest

Guest
Demon?

Ta ett snack med Silversurfan, han har en rätt bra kampanj som han kanske vill dela med sig av.

G

Guest

Guest
Re: Svärdet (OT)

Det spelar antagligen ingen större roll, men svärdet i Baldur's Gate II: Shadows of Amn hette Lilarcor och var skitbra.

Stora monster är i allmänhet inte vad som är läskigt.
Människors ondska o likgiltighet är det absolut mest skrämmande jag har hittat till dags dato.