Att skrämma skiten ur dina spelare
Jag gjorde en demon till en kampanj. Han lyckades skrämma hela gruppen med sin blotta närvaro.
Demonen är en vandrande tornerrustning men ett otal magiska effekter på sig. Det lyser lite från hans ögon och han går omkring med ett tvåhandssvärd som är kanske 50 cm brett och 230 cm långt. Detta svärd har också massor av runor. Demonen slöt ett avtl med en häxa om att han skulle få de magiska effekterna i utbyte mot att han gör en tjänst åt henne.
I vår kampanj var hennes sista ord innan alven i gruppen stötte svärdet i henne att han skulle hämnas henne...
Förutom att han är en 2,5 meter stor plåtburk så har han fördelen att han inte själv är manifisterad på mundna utan fortfarnde är i andeform, dvs att han inte kan bli dödad. Han ser genom hjälmen och tar hjälp av sin andesyn.
Glömde jag nämna att han har den lkemiska effekten pereptuell indistruktubilitet på sig (oförstörbarhet över hela rustningen). Endast magiska och heliga vapen kan skada rustningen. Det har dock inte så stor betydelse eftersom han själv inte kan ta skada då.
Enda sättet att stoppa honom är att lägga en mäktig besvärjelse eller ritual som binder honom (pentagram grad 5 eftersom demonen är av rang 5) eller stänga in honom i något berg. Ge honom några år eller så så kommer han ut ändå...
När han är i närheten så brukar man höra ett metaliskt klingande från hans rustning vilket kan vara en bra stämingshöjning.
Min A tangent är lite kass så ni får förlåta om det ser lite konstigt ut på vissa ställen i detta inlägg.