kurt-arne
Veteran
Jo, har då tänkt skriva ett äventyr men har inte särskilt mycket kunskap om hur jag ska strukturera arbetet på ett effektivt sätt. Gamla DoD-äventyrsböckers upplägg som jag skummat igenom tycker jag inte riktigt verkar passa för mina ändamål (Kult, varav jag lade det här i skräckforumet) med 3x4x5-meters rum, dolda föremål osv. Kults grundbok innehåller ett äventyr som jag också läste igenom men tror kommer ha problem att skriva själv på ett bra sätt.
Det är just det här med strukturen som hindrat mig från att skriva mitt första äventyr trots att det snart gått ett halvår sedan jag köpte spelet :/ Jobbigt jobbigt att stöta på problem när jag ibland haft ideer som jag velat plita ner direkt men inte kunnat och efter ett tag tappat inspirationen till.
Jo just det, jag gjorde lite sökningar men hittade inget. Så hjälp uppskattas
Det är just det här med strukturen som hindrat mig från att skriva mitt första äventyr trots att det snart gått ett halvår sedan jag köpte spelet :/ Jobbigt jobbigt att stöta på problem när jag ibland haft ideer som jag velat plita ner direkt men inte kunnat och efter ett tag tappat inspirationen till.
Jo just det, jag gjorde lite sökningar men hittade inget. Så hjälp uppskattas