måste man skriva på rollspels forumen för att få vara här?
Så tycker jag väl inte att man skall resonera, eller?
Det finns ju oftast olika avdelningar av ett forum, och så länge man då för diskussion
någonstans så är det väl inte mer med det. Vi människor är ju dessutom olika, somliga läser hellre andras mening än att dela sig egen. Ofta kanske ens mening redan sagts av någon annan också för den delen. Medlem är väl medlem, och på så vis skall man väl vara accepterad, eller (så länge man sköter sig lag- och regelmässigt)?
Om man nu
måste säga sin mening i varenda del av forumet så funkar det nog inte så vidare bra. Vart skall man förresten dra linjen, och hur många håller då intressentmåtten?
Att man skall vara visst mycket aktiv för att accepteras har många baksidor. Man förlorar nog många medlemmar på det viset, tror ni inte?
Vissa kanske inte gör så många timmar vid datorn i veckan eller månaden. Säg t.ex. att datorn kraschar så att man inte kanske skriver X inlägg pga. det under en längre tid då man reparerar... Skall den medlemmen då få sota för det?
Dessutom får man väl då lov att förhindra all sorts gästaktivitet, eftersom dessa bara är läsare - för att då tvinga dem att ingå medlemsskap och därefter deltaga inom de ramar man sätter?
Kort och kort är min mening den att man inte skall ha några sådana bestämmelser. Det kan dessutom vara så att det inte kommit upp så många trådar under en period som man är intresserad av, hur skall man då behandla det?
Vi är väl fria människor, och därför, huruvida somliga läser oftare än de skriver, så är väl det bara som det är.
Skall man dömas och frysas ut eller klankas ned pga. det?
Man deltar väl i det man själv vill... Punkt slut?
Jag tycker väl att det enda kravet är att man gillar rollspel, mer tycker inte jag skall krävas. Är inte detta en gemenskapsplats för en grupp människor med samma hobby, eller skall vi dela upp det i klass-system utefter hur man stavar och utefter hur mycket man aktivt
spelar rollspel, och hur många spel man äger också?