Jag håller just nu på med ett litet projekt där jag dokumenterar mina morföräldrar stuga och dess omgivning. Stugan byggdes av min morfar ("med hans egna två händer") av virke han samlade på sig under många år, och området är helt sjukt vackert. Då jag nyligen fått tag på en laddare till min digitalsystemkamera (Sony DSC-V3, och jo, det är en systemkamera. Det finns utbytbara objektiv till den, bara inte så många) tänkte jag att detta skulle få bli mitt projekt.
Just nu sitter jag och stitchar ihop ett par vackra panoramabilder där jag tog originalbilderna igår. Skitvackert blir det.
Däremot funderar jag på om det skulle gå att få slutresultaten utskrivna. Det vore en häftig present, känner jag, till t.ex min mormor och även övrig släkt. Målet är alltså en väldigt avlång utskrift, i och med att jag inte tog så många bilder uppåt och neråt denna gång utan mest gjorde ett horisontellt varv runt...
Går det att få sånt utskrivet? Alls? Och vart vänder man sig?
//Krank, som återgår till Photoshop
Just nu sitter jag och stitchar ihop ett par vackra panoramabilder där jag tog originalbilderna igår. Skitvackert blir det.
Däremot funderar jag på om det skulle gå att få slutresultaten utskrivna. Det vore en häftig present, känner jag, till t.ex min mormor och även övrig släkt. Målet är alltså en väldigt avlång utskrift, i och med att jag inte tog så många bilder uppåt och neråt denna gång utan mest gjorde ett horisontellt varv runt...
Går det att få sånt utskrivet? Alls? Och vart vänder man sig?
//Krank, som återgår till Photoshop