Nekromanti Skrivare

Zorbeltuss

Hero
Jag har efter mycket om och men bestämt mig för att jag behöver en personlig skrivare, jag vet vad jag behöver den till som är att skriva ut digitala böcker på ett antal hundra sidor, allt är svartvitt men det förekommer bilder. Så jag behöver väl troligtvis en laserskrivare, frågan är vad för skrivare, jag har mycket begränsad budget och har trauma av ett flertal icke funktionella begagnade skrivare, jag vill heller inte sitta uppe halva natten för att skriva ut ~300 sidor, men två till fyra timmar är bra fortfarande, plats för mycket papper och dubbelsidig utskrift är plus men ingen nödvändighet.

/Zorbeltuss

anth

Vetefan
Hemmaskrivare är inte gjorda för att skriva ut böcker. Till böcker har man kontorsskrivare.

Ulfgeir

Swashbuckler
Hur begränsad budget har du?

Tänk på att förbrukningsmaterialet kostar med. Och ja en laserskrivare är definitivt billigare i längden och har mer kapacitet.

/Ulfgeir

Zorbeltuss

Hero
anth said:
Hemmaskrivare är inte gjorda för att skriva ut böcker. Till böcker har man kontorsskrivare.
Med personlig skrivare menar jag en egen, inte en hemmaskrivare, jag har dock lagt märke till att nästan alla svartvita laserskrivare benämns som kontorsskrivare så det är inte direkt något bevis på att de kan göra vad jag vill.

/Zorbeltuss

PAX

Jordisk Äventyrare
Se om du kan hitta en bättre begagnad HP Laserjet kontorsmodell som har magasin för 500 ark.

Zorbeltuss

Hero
Ulfgeir said:

Tänk på att förbrukningsmaterialet kostar med. Och ja en laserskrivare är definitivt billigare i längden och har mer kapacitet.

/Ulfgeir
Jag vill hålla det under 750 kr men 1000 kr är väl smärtgränsen.
Just nu måste jag få ut en lärobok så fort som möjligt men där behöver jag inte särskilt många sidor så förbrukningsmaterial kan i viss mån vänta till nästa månad.

/Zorbeltuss

Zorbeltuss

Hero
PAX said:
Se om du kan hitta en bättre begagnad HP Laserjet kontorsmodell som har magasin för 500 ark.
Tyvärr har alla begagnade skrivare jag köpt, 3 st (oh so much shame on me), varit trasiga från start, jag har även fått två som varit samma sak med, så jag är lite skeptisk till begagnade skrivare.

/Zorbeltuss

Ulfgeir

Swashbuckler
Zorbeltuss said:
Ulfgeir said:

/Ulfgeir
Just nu måste jag få ut en lärobok så fort som möjligt men där behöver jag inte särskilt många sidor så förbrukningsmaterial kan i viss mån vänta till nästa månad.

/Zorbeltuss
För 750 så är det typ en hemmaskrivare du får. De är gjorda för att skriva ut något enstaka dokument då och då. En kontorsskrivare som är gjord för att klara stora volymer skulle jag räkna då med minst 1500. Antagligen kommer du inte under 2000.

Men kolla på exmepelvis NetonNet. De har bra priser.

Det du vill ha är troligtvis en HP- Laserjet skrivare. Exempel är HP Laserjet 2055dn.

/Ulfgeir

Troberg

Sinister eater
Du vill definitivt ha en laser, de är överlägsna i kvalitet, hastighet och driftsäkerhet.

Kolla på Xerox maskiner, de har riktigt fina. Har själv tre sådana, varav en multifunktion, och är rätt nöjd med dem.

Ulfgeir

Swashbuckler
Zorbeltuss said:

/Zorbeltuss
Addendum till tidigare post:

Det du får för 750 spänn är typ en bläckstråleskrivare för hemmabruk (och då är det skräp). De patroner som ingår då innehåller väldigt lite bläck. Skall du köpa nya senare så kostar de mer än vad skrivaren gjorde. Nackdelen med bläckstråleskrivare är ju dessutom att patronerna torkar.

/Ulfgeir

Organ

Out of time, out of mind
Fick du nånsin tag på nån skrivare? Jag har en över som jag inte har den blekaste huruvida den är något du har nytta av. Det är en Epson X230. Den är oanvänd och i obruten förpackning. Du kan få den för halva butikspriset, vad nu det kan vara.

/Anders

Zorbeltuss

Hero
Organ said:
Fick du nånsin tag på nån skrivare? Jag har en över som jag inte har den blekaste huruvida den är något du har nytta av. Det är en Epson X230. Den är oanvänd och i obruten förpackning. Du kan få den för halva butikspriset, vad nu det kan vara.

/Anders
Jag har inte fått tag i en, jag har fått erbjudande att skriva ut hos andra med laserskrivare, men det verkar tyvärr inte bli av.
Jag hittar tyvärr ingen information om X230 det enda jag hittar är SX230 vilket är en bläckstråle skrivare :gremtongue:

/Zorbeltuss

Organ

Out of time, out of mind
Zorbeltuss said:
Organ said:

/Anders
Jag har inte fått tag i en, jag har fått erbjudande att skriva ut hos andra med laserskrivare, men det verkar tyvärr inte bli av.
Jag hittar tyvärr ingen information om X230 det enda jag hittar är SX230 vilket är en bläckstråle skrivare :gremtongue:
Det är den jag menar. Nåja, det var värt ett försök.

/Anders