Nekromanti Skrivbara PDF:er

Andy

Vila i frid
Hej, sitter och jobbar med ett rollformulär som jag har tänkt att spara i PDF. Men hur skapar jag en PDF som mina spelare sedan kan skriva i, direkt i Adobe?

Jag vet att Mutant-rollformuläret på www.mutant.nu har funktionen att det går att skriva i det (men inte spara). Kan man få det att spara också?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Du använder formulär-funktionen i fullversionen av Adobe Acrobat.

Andy

Vila i frid
Du använder formulär-funktionen i fullversionen av Adobe Acrobat.
Och den fulla versionen köper man för dollars, eller?

Jag har den standard-free-ware-grejen som datorn hela tiden vill uppdatera (7.7, 7.8, 7.85, 8.0, 8.05, 8.06, 8.1, 8.11, 8.2 osv.)

Jarre

Swordsman
Osvar.

Om du bara är ute efter att spara det du skrivit i rutorna i exempelvis Mutant-formuläret, kan du ladda ner en gratis pdf-skapare/skrivare (jag kör PDF995, reklamruta vid utskrift hos gratisversionen). Skriv i det du vill fylla i och välj sedan PDF995 som skrivare och skriv ut (=filen sparas). Nackdelen är dock att du inte kan gå tillbaka och ändra i den sparade filen, men det finns användningsområden för detta förfarande.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Osvar.

Annars ska det väl gå att spara formulärdata som en separat fil? Har för mig att det ska funka.

Förutsatt att PDF:en redan har fält i sig och så, alltså.

Sitter tyvärr på jobbet just nu, och här har vi bara Acrobat Reader version 6, så jag kan inte testa...