Nekromanti Skrivna & utgivna Sw-äventyr ?

Johan K

Gammal & dryg
Är det nån som har koll på hyr många skrivan äventyr det finns till SW 1:a utgåvan ??
Jag har lite taskig koll på det.../images/icons/blush.gif

UnConnected

Veteran
Om du menar det svenska från äventyrsspel så finns "uppdrag tatooine", "attackstyrka shantipole" och galactica...kan finnas mer, men inte vad jag vet.

Äventyr

Världsbyggare
Jag förmodar att du menar West End Games engelskspråkiga versiofrån 1987. Det finns en mängd äventyr, minst sagt. Har inte de axakta siffrorna i huvudet, men i min bokhylla står nog ett drygt tjugotal, kanske fler. Bland de bästa är naturligtvis Strikeforce Shantipole, Starfall, Tatooine Manhunt och Crisis on Cloud city (även om vissa fåniga idéer i äventyret bör modifieras) men Death in Undercity är också en riktig godbit som är min personliga favorit som spelledare. För längre kampanjspel finns mastodonten Darkstryder (1 box + 3 böcker) som är mycket maffig. Egentligen är det väl Star Wars 2nd ed, men det är ju WEG det också och högst kompatibel med de regler som finns översatta till svenska så den kan också rekommenderas.

/Daniel

Krille

Super Moderator
Re: Oki

"Går de att konvertera till 1.a upplagan ?"

Jupp. Använd dem mer eller mindre rätt av.

Det enda som egentligen behöver konverteras är hastighetskoderna, som i 2nd Ed inte är en tärningskod utan en siffra. Fast det är rätt enkelt: högre hastighetskod = snabbare skepp.

Johan K

Gammal & dryg
tackar

Aha, se där ja !!
Det var väll hur smidigt som hellst ju !!! /images/icons/smile.gif/images/icons/laugh.gif
Tackar för hjälpen !