Jake Steele
Warrior
Jag såg en post om skugglandet längre ner på forumet och kom att tänka på en gammal äventyrsidé som gått och samlat damm i mitt minne.
Skugglandet är väldigt "nära" Mundana i Kamor, så nära att det faktiskt formats av Mundana eller kanske tvärtom.
Resenärer och rena skattsökare snubblar obland över rester av den förlorade civilisationen Radh-Kamra. Detta är väldigt ovanligt men det som är ännu mer ovanligt är att nå skugglandets spegelbild. Radh-karma på höjden av sin makt fast i ett älvtappning. Där vackra (men farliga) varelser lever på gatorna och i de vita tornen som sträckler sig mot himmlen. En resenär kan lätt få för sig att stanna för evigt, tid och rum har ingen betydelse här. Man kan möta folk från det ursprungliga Radh-kharma här, lika gamla som när de anlände. Problemet uppstår om man vill lämna, för då måste man finna en plats där världarna möts, vart det är och när ändras oregelbundet.
Förresten, vad du än gör, gå inte ner i källar, kloaker eller mörklagda gator. Ingen kommer säga vad som finns där, bara rysa, få ledsna miner eller byta samtalsämne.
Äventyrarna hyrs av en köpmann som skall handla med Kamorianer. Han trakasseras något av en Jargisk inkvisitatör med följe. Jargierna tänker omvända lite hedningar.
Köpmannen får mynt från Radh-kamra i utbyte mot sina varor och ber Rp:na att ta reda på varifrån de kom, ty Kamorianerna vägrar svara. Beroende på hur de bär sig åt kommer Kamorianerna att vara antingen fiender eller vänner längre fram. Köpmannen bestämmer sig för att söka upp platsen och leta efter gömda rikedomar.
Tyvärr har också Jargierna fått nys om Radh-kamhra, genom att få hedningar att bekänna. De tror att det är en gömd tillflyktsort för mystiker och andra kättare och bestämmer sig för att utrota det hela.
Naturligtvis hamnar båda lägren i Skugglandets Radh-kamrha där de involveras i en kamp om makten över staden. Mellan de som bor ovan och nedan gatorna.
Som sagt är det bara en idé som jag aldrig gjort något av.
_öRn
Skugglandet är väldigt "nära" Mundana i Kamor, så nära att det faktiskt formats av Mundana eller kanske tvärtom.
Resenärer och rena skattsökare snubblar obland över rester av den förlorade civilisationen Radh-Kamra. Detta är väldigt ovanligt men det som är ännu mer ovanligt är att nå skugglandets spegelbild. Radh-karma på höjden av sin makt fast i ett älvtappning. Där vackra (men farliga) varelser lever på gatorna och i de vita tornen som sträckler sig mot himmlen. En resenär kan lätt få för sig att stanna för evigt, tid och rum har ingen betydelse här. Man kan möta folk från det ursprungliga Radh-kharma här, lika gamla som när de anlände. Problemet uppstår om man vill lämna, för då måste man finna en plats där världarna möts, vart det är och när ändras oregelbundet.
Förresten, vad du än gör, gå inte ner i källar, kloaker eller mörklagda gator. Ingen kommer säga vad som finns där, bara rysa, få ledsna miner eller byta samtalsämne.
Äventyrarna hyrs av en köpmann som skall handla med Kamorianer. Han trakasseras något av en Jargisk inkvisitatör med följe. Jargierna tänker omvända lite hedningar.
Köpmannen får mynt från Radh-kamra i utbyte mot sina varor och ber Rp:na att ta reda på varifrån de kom, ty Kamorianerna vägrar svara. Beroende på hur de bär sig åt kommer Kamorianerna att vara antingen fiender eller vänner längre fram. Köpmannen bestämmer sig för att söka upp platsen och leta efter gömda rikedomar.
Tyvärr har också Jargierna fått nys om Radh-kamhra, genom att få hedningar att bekänna. De tror att det är en gömd tillflyktsort för mystiker och andra kättare och bestämmer sig för att utrota det hela.
Naturligtvis hamnar båda lägren i Skugglandets Radh-kamrha där de involveras i en kamp om makten över staden. Mellan de som bor ovan och nedan gatorna.
Som sagt är det bara en idé som jag aldrig gjort något av.
_öRn