Jadu. Roliga spekuleringar
Anser själv att:
Ett kronotropiskt väsen - antagligen alltid funnits där, och alltid kommer att vara där, och att de är ganska kompliserade att ta fram. När du väl tar fram dem så är du nog omedveten om det. Eller så ändrar du på något i tiden, och på tidens flöde eller vågor. Vad vet jag? Tror inte de kommer vara särskilt mäktiga eller påtagliga.
Ett nomotropiskt väsen - Antingen inte skulle låta sig frammanas alls, pågrund av att den vill behålla sitt eget statis, och behålla omgivningen och magiflödet som de alltid har varit och alltid kommer att vara, eller skulle vara så väl gömt i det magiska flödet att den kanske inte skulle märkas. Minns jag rätt kan man dämpa och dölja magi med nomo.
Ett termotropiskt eller kryotropiskt väsen - antagligen skulle vara någon slags cool mix av titaner och demoner. Skulle sagt sol, med heliotropi står för solen. Vad sägs om (ord eller begrepp tack)en varelse bestående av vad som ser ut att vara nedkyld eller superhettad luft. ni vet, när ni andas utomhus en kall dag, eller ökenripples?
Ett fototropiskt eller skototropiskt väsen - med största sannolikhet svåra att se. Men annars har jag ingen jätteklar ide.
ett teotropiskt eller psykotropiskt väsen - Gudar och själar. Har föresten hört att kongelerade teotropiska filament är chips eller och läsk som spelarna tar med till sin spelledare x) hehe xP
ett daimotropiskt väsen - demoner
ett biotropiskt väsen - Hmm, denhär är klurig, för antingen utgår man från vandöda, vilket innebär att det isåfall säkert finns en alkemisk variant av alla varelser med
eller så innebär det att det finns någon slags varelse enbart uppbyggd av ren livskraft. x) vet faktist inte.
ett nekrotropiskt väsen - somsagt, klurigt. skulle väll säga "döden" själv är en sådan varelse. men isåfall borde det väll finnas någon slags motsvarighet. moder natur någon?
Ikono och Semo - en bokstav är väll en semotropisk (alkemisk isåfall) verision av en sådan varelse. Men om man tänker, ren semotropi (eller ikono för den delen). En varelse byggd av text och eller bilder? x) jag menar... astro är ju byggd av stjärnor xD
----
Hmm, för övrigt vill jag säga. Bara spekulationer. x)
Tycker eons magi är helt klart intressant. Man kan liksom... andvända den
Brukade sitt och knåpa på intressanta besvärjelser själv.