Nekromanti Skulle behöva lite tips....

Saurus

Veteran
jag är en ras som egentligen inte finns i D&D som kallas drakonit på det äventyr jag och några andra kör, det är en Ödlemänniska iaf, rätt smidig alltså men, vad ska jag göra nu när jag står i en grotta full av 1000åriga drakar????

//Saurus

"The Warrior of Lustria"

Kitzune

Swashbuckler
>vad ska jag göra nu när jag står i en grotta full av
>1000åriga drakar????

Dra en vits (?). Drakar tycker om att få sina intellekt
retade och därför kan du dra en klurig gåta så de blir
förbryllade. Löser de den inte finns ju alltid möjligheten
att de blir så förvånade att en vänlig inställning intas
mot din lilla ödlemänniska.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"

CyberJobe

Veteran
Jag säger bara en sak:
"SPRING"

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Tre frågor bara

För det första, så vill jag bara vara lite petig och påpeka att D&D är Dungeons&Dragons (ett helt annat spel). Drakar och Demoner skriver vi som DoD. Men det är mindre viktigt.

För det andra. Drakonit kommer väl ifrån Chronopia, om jag inte minns helt fel. Men det kanske fanns i äldre versioner också. Minnet är så dåligt just nu.

För det tredje. Hur i hela hel*ete har du hamnat i en sådan situation?

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Saurus

Veteran
Hur jag hamnade i denna situation

För det första, så tog vi rasen där ifrån men den ska inte finnas enligt grunboken.
men iaf:

1. Jag gick i en skog, kommer till en grotta med min apolare, mina polare stannar och säger "gå in där och kolla vad som finns, (det var 10 skelettskrigare efter oss) medans vi vaktar". Jag går in och tänder min fackla, SL slår fram vad som finns där inne, jag står i en ring av 10 1000åriga drakar och en flock med 100 åriga, jag kommer förmodligen ta dör på nån efter som jag är så bra på att ha ihjäl drakar, jag använder min änterhake för att hålla deras käft istyr, men HJÄLP mig!

//Saurus

"The Warrior of Lustria"

Pendragon

Swashbuckler
Re: Hur jag hamnade i denna situation

10 1000-åriga!? en flock 100 åriga!? Uppretade!?

Lessen pysen men du, dina polare, skeletten och den närmaste omgivning kommer antagligen att märka en avsevärd temperaturhöjning inom en snar framtid...

Beklagar sorgen, rest in pieces...

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

Salandras

Veteran

åter igen, SPRING! Det eller dö plågsamt :)

//Salandras, Din dolk i ryggen

DunkLspiel

Veteran
Hö hö, vilken trevlig och ovanlig stol du sitter på.

Eftersom du själv är av draksläkte (typ) så kan du väl visa din största respekt inför dina härskare och erbjuda dem vad de nu kan tänkas önska. Kräla i stoftet, utan att överdriva för då käkar dom nog upp dig.
Ljug inte för det känner de nog med det samma men testa att blidka dem på något sätt och lycka till.

'Beter man sig dumt får man respekt'

DunkLspiel

Veteran
Re: Glömde en sak

Hiva iväg den där änterhaken innan de blir riktigt förbannade och äter på dig!

'Beter man sig dumt får man respekt'

Saurus

Veteran

hehe, jo jag klarade den knipan men inte mina polare som var med, men vi är ju fler spelare, vi blev spridda, jag gjorde såhär:

1. Jag skrek åt mina kompisar här finns det skydd, ni måste säga Men drakfan också!!!

2. Dom kommer så dumma dom är, skriker det jag sa, jag som är smidig nog smiter iväg tyst och sakta, jag kommer undan

3. Status Överlevde, 2 vänner förlorade =)

//Saurus

"The Warrior of Lustria"

Saurus

Veteran
Re: Med sånna vänner.... NT

dom är riktigt tröga med andra ord ;)

//Saurus

"The Warrior of Lustria"

Salandras

Veteran
Re: Med sånna vänner.... NT

Haha! Det var ju snällt.. fast det är bara rätt. Vänner går att offra. Haha!

//Salandras, Din dolk i ryggen

Tage

Veteran
Det låter som att du försöker härma mig.

För jag lyckas alltid hamna på nåt sådant idiotiskt ställe.
Jag kan berätta om en situation jag var med om, jag spelade en väldigt hetlevrad tjuv som inte tyckte om att inte få sina frågor besvarade.
Vi kom in i staden och där står det en man av österländskt ursprung och tränar med sina elever med något vapen som jag inte kan stava till wi-tong eller nått sådant.. Mina kompisar ber mig att gå fram och fråga om vägen till ett värdshus. Sagt och gjort, jag stegar fram och presenterar mig och undrar om vägen till närmaste värdshus. Han svarar nått på österländska och min rollperson flippar ur, jag vänder mig om och ska börja gå men då sticker jag in dolken i hans rygg istället. (Det tåls att tillägga att det var bland de första uppdrag jag spelade med i och var väl inte fullt så seriös.. *lol*)
Men det slutade iaf med att eleverna hängde upp mig på ett kors och övade på mig med deras vapen tills jag avled...
*Gör man fel så gör det onekligen ont*
:gremwink:

Böj knä för hans nåd Draken, eller era knän skall böjas åt er
- Taim

Tage

Veteran
Drakonit

Jag har för mig att drakonit förekommer i Chronopia, även om jag dock inte spelat det så värst mycket...

Böj knä för hans nåd Draken, eller era knän skall böjas åt er
- Taim

Lite snobbiga kommentarer

Vad i dedär heta stället där nere e de för SL som sätter 10 fullvuxna drkara på ett och samma ställe, samt ett hundratal småyngel. Och hur jävla dålig e SL inte ifall någon undkommer detta när han en gång har blivit upptäckt. Jag bara undrar...

/Black Dwarf

"I may be small but I can still kick your ass!"