Nekromanti Skulle det gå?

Dragon_Fire

Veteran
Ni vet väll vad Dungeon Keeper är för spel va?
Ja tror ni vet och nu till saken jag undrar ifall det skulle gå att göra ett rollspel av det.
Men det blir ju en hel del raser att välja mellan och det kommer ju också att bli en mörk och en ljus sida ja och jag undrar ifall det verkligen skulle gå att basera ett rollspel på det och det skulle faktiskt vara ganska roligt.

Insignia

Swashbuckler
Jag ser ingen anledning till att det inte skulle gå. Mörka och ljusa sidor har väl använts förr; likaså mängder av raser. Vad är det du menar skulle vara problematiskt?

Krille

Super Moderator
"Ni vet väll vad Dungeon Keeper är för spel va? Ja tror ni vet och nu till saken jag undrar ifall det skulle gå att göra ett rollspel av det."

Jupp. Det går. Åtminstone två pers har kommit på idén tidigare och jag är en av dem. Resultatet för min del blev "Yes, Master!", och även om det saknas en del saker så har det speltestats och det funkar skitbra. I det här inlägget så finns en prototyp bifogad.

L337

Warrior
hmm... det han kanske menar som problmeatiskt är kanske att det blir för mkt dungeon crawl av det. Fast det är en ren gissning.

Insignia

Swashbuckler
"det han kanske menar som problmeatiskt är kanske att det blir för mkt dungeon crawl"

Om han inte gillade dungeons skulle han väl inte vilja ha ett Dungeon Keeper-rollspel :gremwink:

DODswe4

Hero
Är det inte det Dungen Kepper bygger ganska mycket på?
Föresten är sånna rollspel ganska kul. Fast det är rolligare om man kan blanda olika rollspel så att man får spela det man vill beroende på humör.

crypt

Veteran
mmm... är verligen de raserna spelbara? jag menar de där stora gasbollarna till exempel. eller sado-brudarna. jag tror inte det skulle bli så seriöst om det inte är en mycket duktig spelgrupp.

DODswe4

Hero
det skulle nog gå, varför skulle det behöva vara så seriöst, om man vill ha dungen crawl ska man fane mig ha roliga raser också

Dragon_Fire

Veteran
Jag har redan börjat med att göra ett rollspel av Dungeon Keeper och jag kommer bara att använda saker från första DK inte från tvåan kanske bara lite varelser.
Jag kan helt enkelt säga att det blir annorlunda från andra rollspel.