copy-pasteAndroid IV said:Om vi hade samma vapenlagar i Sverige som i de mer vapenliberala staterna i USA, skulle du äga ett vapen i så fall?
Nej.
Varför?
För vapen (och främst handeldvapen) används för att döda människor. Jag undviker helst att döda någon.
Dessutom skulle chansen att någon annan använde ett vapen mot mig öka dramatiskt om jag också var (eller om de misstänkte att jag var) beväpnad.
Vilken typ av vapen skulle du vilja ha?
Ett ursäktande leende och snabba fötter, har jag klarat mig bra på hittills..
Mycket möjligt, ja.Om vi hade samma vapenlagar i Sverige som i de mer vapenliberala staterna i USA, skulle du äga ett vapen i så fall?
För att skytte är skoj, men jag ogillar klubbar och tävlande. Känns så krystat. Skulle hellre, under lite friare former som i staterna, kunna panga lite som jag vill - fast såklart på ett avsett område. Med andra ord skulle jag mer än gärna bara ha ett vapen för nöjet att kunna plocka ett par burkar, flaskor och pappfigurer.Varför?
Det vetefan... Någon pistol av något slag. En stilig äldre Colt kanske. En trög 1911 kanske. Annars så är revolvrar tufft som böveln. En mysig nytillverkad westerngoding vore kanske kul att panga med. Något i stil med en Colt Army 1860. Den tycker jag ser snygg ut.Vilken typ av vapen skulle du vilja ha?
Mycket möjligt.Vitulv said:Om vi hade samma vapenlagar i Sverige som i de mer vapenliberala staterna i USA, skulle du äga ett vapen i så fall?
För att det som alla vet är sjukt kul med saker som smäller. Det är det kul att skjuta prick på bana, men idag så omständigt att det inte är värt det. Sen skulle jag nog börja skjuta lerduvor också.Varför?
Hm, antagligen en kpist av något slag; billig ammo och bekvämare att skjuta med en pistoler.Vilken typ av vapen skulle du vilja ha?
Nej.Vitulv said:Om vi hade samma vapenlagar i Sverige som i de mer vapenliberala staterna i USA, skulle du äga ett vapen i så fall?
För att jag ogillar vapen och ogärna ser fler spridda. Jag skulle löpa större risk att skada mig själv och folk i närheten om jag någonsin försökte "försvara mig" med vapen.Vitulv said:Varför?
En såndär pistol det sticker ut en "pang"-flagga ur. Eller jag vet inte.Vitulv said:Vilken typ av vapen skulle du vilja ha?
Kanske, om jag hade råd till det vill säga.Om vi hade samma vapenlagar i Sverige som i de mer vapenliberala staterna i USA, skulle du äga ett vapen i så fall?
För att få chansen att skjuta lite prick, helt enkelt. Har testat att skjuta lite & det är på nått sätt lite mediterade att fokusera på att just träffa mitt i.Varför?
Som jag skrev högst upp, en helt lagom vanlig pistol. Varken mer eller mindre.Vilken typ av vapen skulle du vilja ha?
JA!!Vitulv said:Om vi hade samma vapenlagar i Sverige som i de mer vapenliberala staterna i USA, skulle du äga ett vapen i så fall?
För att det antagligen ger en riktig kick att kunna döda vem som helst när som helst.Varför?
En massa olika, men främst skulle jag nog använda mig av nåt i stil med den här i vardagen. För school shootings skulle jag nog använda nåt automatvapen, men jag är för dåligt insatt i olika sorter. Vad rekommenderas?Vilken typ av vapen skulle du vilja ha?
Ja. När barnen blivit större och jag flyttat ut på vischan.Vitulv said:Om vi hade samma vapenlagar i Sverige som i de mer vapenliberala staterna i USA, skulle du äga ett vapen i så fall?
Gillar att skjuta.Vitulv said:Varför?
Kanske inte "typ" direkt: GRG, Ksp-58, Dragunov, Ak-74/AKM, Uzi, Luger P/08, Ljuddämpad .22:a, "invandrar-TV", Stridsvagnsmina 5, spränghandgranat, liten dolk, lysraketer. Det vanliga helt enkelt.Vitulv said:Vilken typ av vapen skulle du vilja ha?
Antagligen.Om vi hade samma vapenlagar i Sverige som i de mer vapenliberala staterna i USA, skulle du äga ett vapen i så fall?
Jag är lite sugen på att äga en pistol redan i dagsläget, jag tror att det till stor del är för att jag som icke lumpare aldrig någonsin använt en pistol, vilket tillsammans med att det är en massproducerad maskin som man har till att döda folk/djur, att den är svår att äga utan att bryta mot lagen och sist men inte minst det popkulturella värdet i pistolen som gör den intressant.Varför?
En svart, gärna någon modell som Steven Segall använde för att tokdöda folk på tiden det begav sig.Vilken typ av vapen skulle du vilja ha?