Nekromanti Skumt i Inloggade-listan

Troberg

Sinister eater
Den bifogade filen visar ett screenshot från Inloggade-listan.

Märker ni något skumt? Det konstiga var att det var inte en engångsföreteelse, varje gång jag uppdaterade hade han sina två trippelgångare med sig, oavsett aktivitet.

Rising

Vila i frid
E så för mig med [ANT]

...men jag har för mig att det har hänt tidigare och att vi har pratat om det... Hmmm, eller var det i vrålrutan vi snackade om det? Äh, minnet sviker mig, jag tror inte det är första gången det händer.

Det riktigt konstiga tycker jag är att alla kör med så konstiga färger.

/Rising

Troberg

Sinister eater
Re: E så för mig med [ANT]

Det riktigt konstiga tycker jag är att alla kör med så konstiga färger.
Jag kör med en mjukt sandfärgad skala i Windows också (Desert med det gröna utbytt mot rött och bakgrunden mot svart). Det är mycket lugnare för ögonen än den skarpa grå som är standard.

Rising

Vila i frid
OT om färg.

"Jag kör med en mjukt sandfärgad skala i Windows också (Desert med det gröna utbytt mot rött och bakgrunden mot svart). Det är mycket lugnare för ögonen än den skarpa grå som är standard."

Vi i den grafiska branschen har förstås helgrått, grått, grått, grått överallt. Inget turkost skrivbord, inga blå ramar och inget annat än grått någonstans. Det är för att färgerna på bilder och andra arbeten man håller på med skall upplevas så neutralt som möjligt, vilket inte blir fallet om de inramas av en massa olika, kontrasterande färger.

Men, sorry, nu förstörde jag tråden.

/Rising

Troberg

Sinister eater
Var ett underligt problem med den användaren som jag nu har åtgärdat. Tack för rapporten.
No problem. Hoppas du inte var alltför drastisk när du gjorde dig av med hans trippelgångare... :gremshocked:

Troberg

Sinister eater
Re: OT om färg.

Vi i den grafiska branschen har förstås helgrått, grått, grått, grått överallt. Inget turkost skrivbord, inga blå ramar och inget annat än grått någonstans. Det är för att färgerna på bilder och andra arbeten man håller på med skall upplevas så neutralt som möjligt, vilket inte blir fallet om de inramas av en massa olika, kontrasterande färger.
Ouch, synd om er.

Men, sorry, nu förstörde jag tråden.
Det är lugnt, problemet är redan löst.

Johan K

Gammal & dryg
En grej till...

Verkar som densamme har kopierat sig igen, om ni kolalr på användarlistan & sedan ser de 3 senaste registrerade...
Slående likhet...

/ Johan K, tröttare än tröttast...

Gardener

Champion
Re: En grej till...

Det var bara mitt sätt att fixa till problemet, vill inte ta bort de extra kopiorna innan jag sett att allting fungerar.

Troberg

Sinister eater
Låt mig gissa vad som gick fel...

Han trippelklickade på send när han registrerade sig och de kom fram tillräckligt nära varandra för att den inte skulle märka dubbelregistreringen?

Johan K

Gammal & dryg
Aha !

Okidoki.... :gremblush:
Då är jag med, så bara lite skojsigt ut.. :gremsmile:

DAKRilla

Hero
En annan skum grej

En gång för mellan en och två veckor sedan så stod det bland mina favortiforum i min kontrollpanel att Neotech-forumet hade 32 nya trådar men inga nya inlägg alls. Inte nog med det; jag hade besökt just det forumet cirka 3 sekunder innan eftersom det var där jag var precis innan och när jag efter ytterligare 5 sekunder gick tillbaka till Neotech-forumet för att undersöka saken var allt precis som jag lämnade, d.v.s. läst. Jag tog tyvärr ingen skärmdump på spektaklet så jag har inga bevis, inte för att det var någon direkt livshotande bugg.

Gardener

Champion
Re: Låt mig gissa vad som gick fel...

Låter som ett troligt scenario. Med det möjliga tillägget att servern var överbelastad och att han klickade tre gånger i tron att det inte fungerade.

Gardener

Champion
Re: En annan skum grej

Det finns lite småsaker som inte fungerar som det ska med den listan, jag har åtgärdat en sak som var ganska allvarlig. I nästa version av systemet fungerar det dock annorlunda med favoritforum, så det är inget som behövs rapporteras, det löser sig själv när vi uppgraderar.

Troberg

Sinister eater
Re: Låt mig gissa vad som gick fel...

Låter som ett troligt scenario. Med det möjliga tillägget att servern var överbelastad och att han klickade tre gånger i tron att det inte fungerade.
Jäpp. Min gissning är att de köats bakom en stor request, och när den är klar så betades de av i rask takt.

Hade liknande problem med min webserver innan jag ändrade om mottagningen av requests.