TOLVAN TOLVANSSON
Tolvan finns inte, och han är ARG! Han är inte mitt fel, utan
@w176 och
@Cybot.
En gång i tiden var Tolvan Tolvansson en högst fiktiv person. Han dök upp i sjukhusens journalsystem som en testperson, eftersom hans fiktiva personnummer 121212-1212 var enkelt att skriva in, och inte delades av en riktig människa. Han har tilldelats flatlöss och lungcancer, pungbråck och binnikemask i hjärnan; han har testats för covid-19, lågt blodtryck, högt blodtryck och alla andra former av blodtryck och sjukdomar som någon läkare har kommit att tänka på eller fantiserat ihop. Och det var ju helt okej, för han fanns inte.
Sedan fattade Tolvan sitt livs sämsta beslut, och började existera.
Som en levande fiktiv person drevs han av ett bottenlöst hat mot sjukvården som plågat honom så. Hans planer tenderar att inrikta sig på kupper mot sjukhus, eller den totala förstörelsen av sjukhus. Själv är han svag och skröplig efter alla fiktiva sjukdomar han genomlidit, men hans hjärna är skarp (trots binnikemasken), och han har lätt att rekrytera hejdukar som kan hjälpa honom.
Men man ska inte glömma att han är en fiktiv person, och därmed styrs av fiktiva regler. Vi får vara glada att ingen ännu skrivit något i stil med "Tolvan Tolvansson har superstyrka, kan flyga och skjuta laserstrålar ur ögonen."
Oups!
TOLVAN TOLVANSSON (innan någon skrev meningen ovan)
Egenskaper
Mesig attack med knytnävar och sparkar 1
Trick
OO "Rör mig inte, jag är sjuk!" [Negerar effekten av en attack]
Tålighet 2