Inte direkt, lite korrmissar och mindre förtydliganden bara.OT var regelboken uppdaterad också?
SF-bokhandeln verkar ha förändrat sina inköpsrutiner lite sedan tidigare kontakter och dröjer med att svara. Men ambitionen är att sälja även där. I övrigt får ni gärna tipsa om andra ställen som kan vara intresserade av att sälja.Kommer de att finnas i andra butiker än Alphaspel också? T ex SfBokhandeln.
World of Boardgames är schyssta och brukar ta in en del mindre rollspel.SF-bokhandeln verkar ha förändrat sina inköpsrutiner lite sedan tidigare kontakter och dröjer med att svara. Men ambitionen är att sälja även där. I övrigt får ni gärna tipsa om andra ställen som kan vara intresserade av att sälja.
Det är min upplevelse också. Jag tänkte att de behövde slimma kostnaderna under pandemin, men det är bara en gissning. Här i Göteborg har de en del smala spel på engelska, men väldigt få - om ens några - svenskproducerade tyvärr. Både M-Space och Odd Soot fanns tidigare och sålde slut.SF-bokhandeln verkar ha förändrat sina inköpsrutiner lite sedan tidigare kontakter och dröjer med att svara. Men ambitionen är att sälja även där. I övrigt får ni gärna tipsa om andra ställen som kan vara intresserade av att sälja.
SF i Stockholm har en otrolig bredd vad gäller smala spel (både svenskt o utländska), tycker jag. De exponerar dem bra också.Det är min upplevelse också. Jag tänkte att de behövde slimma kostnaderna under pandemin, men det är bara en gissning. Här i Göteborg har de en del smala spel på engelska, men väldigt få - om ens några - svenskproducerade tyvärr. Både M-Space och Odd Soot fanns tidigare och sålde slut.
Det ska jag absolut fixa, har en hektisk vecka på jobbet framför mig men ska göra det så fort jag hinner.Kommer regelboken att få en uppdaterad pdf på DriveThru?
Inte i nuläget. Det är bekvämt att låta riktiga butiker göra det där bättre och i liten skala bidrar det väl också till en levande hobby (genom att vi inte konkurrerar med butikerna).Det är inte aktuellt att sälja direkt via hemsidan?
Ja, jag tycker alltid SF-bokhandeln här i Göteborg verkat vara schysta mot mindre aktörer. Jag tror framförallt att de har mycket att göra på inköpet och att det är därför de dröjer. Förhoppningsvis finns vi på deras hyllor snart!SF i Stockholm har en otrolig bredd vad gäller smala spel (både svenskt o utländska), tycker jag. De exponerar dem bra också.
Kul att höra!Plockar upp mina ex på Alphaspel på söndag. Grattis till god försäljning, knep sista exet av äventyret och näst sista regelboken. Såg f ö https://alphaspel.se/463-ovriga-rollspel/224386-askhem-do-vid-denna-kalla var på väg in - är det @Bifur som ligger bakom? Nämndes ju ett äventyr tidigare i tråden.
Kul att höra! Jag skickad DM.Nu har jag läst igenom regelboken och den (ännu vassare) kampanjen - hur var det med möjlighet till PDF? Är sugen på spel och då är det lättare ha det digitalt för fippla med handouts och grejer känner jag.