Nekromanti Skymningsblaskan får saker om bakfoten igen

Krille

Super Moderator
I den här artikeln är vetenskapen förbluffad över upptäckten av en ny varelse:

<blockquote><font class="small">Citat från dubiös källa:</font><hr />
Mystisk geléklump hittad i Chile
Havsforskare i Chile försöker klarlägga om det är en jättelik bläckfisk eller en gigantisk manet - stor som en skolbuss - som spolats upp på stranden.
- Vi har aldrig tidigare sett en sån här underlig art, säger marinbiologen Elsa Cabrera i Santiago.
När varelsen först upptäcktes för en vecka sedan uppgavs den vara en val. Men experter uppger att den tolv meter långa massan av ruttnande grått kött uppenbarligen saknar ryggrad.[/quote]

Det är ju uppenbart för oss rollspelare. Antingen är det en jätteamöba eller gelatinkub. :gremwink:

SkitRobin

Veteran
I alla de rollspel jag spelat på nintendo och supernintendo brukar det alltid vara geléklumpar som första monster man stöter på...
Har vi en invasion av onda makter att vänta? :gremshocked:
Får jag vara ljustets ädla riddare? :gremgrin:

/Robin, hade tyckt det varit roligt att få lära sig lite magi :gremcool:

Man Mountainman

Storsvagåret
Åhhh...

Om fyrtio år eller så, när det stora kriget rasar som värst, så kommer den här händelsen att vara ihågkommen som "där allting började".

"2003 hittar chilenska marinbiologer en märklig varelse uppsköljd på en strand. De avfärdar den som en gigantisk manet, men snart börjar medlemammarna i forskningsteamet dö på märkliga sätt, i sina hem eller på jobbet. Obduktionerna antyder att dödsorsaken är drunkning, men i inget fall har några vattenmassor observerats i närheten av liket. Samtidigt hörs rapporter om märkliga ljud från havet om natten, och en man som flytt från den lilla staden Boca de Inn berättar osammanhängande historier om fiskmän och fasor i mörkret."

Vehener

Veteran
Varhelst hatten faller men med hjärtat på Söder.
Vill inte oroa någon

men aftonbladets mystiska geléklump omnämns även på DN:s nätsidor (url] )]www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=157205&previousRenderType=2)[/url] där den dessutom går under benämningen mystisk gelévarelse.

När kvällspressen rapporterar om dyliks så innebär det i alla fall att vi har viss tid att förbereda oss (ehuru fruktlöst det är) men när deras ankomst härolderas av morgontidningar då känns det som om slutet är alltför nära.

Man Mountainman

Storsvagåret
*räcker upp handen*

Och tyvärr är det där inte rätt bild. Den föreställer en helt vanlig jäkla val.

Tror jag. Jag ahr i alla fall läst texten så gott jag kan och inte hittat något som antyder att klumpen på bilden skulle avra våran klump. Dom snackar mest om skolklasser och vikten av att lära ungarna respekt för havets däggdjur.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Iä! Iä! Cthulhu! Ftagn! [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Kimon

Swordsman
Du har tyvärr rätt....

Förbenat...

Oh well... jag kom ju senare (eh ja nu alltså) på att man faktiskt kan använda babelfish för att översätta sidor.

Men jag leddes dit (på min obefintliga spanska) och även om bilden inte stämmer, så nämns i slutet av artikeln något som verkar intressant.

Jag klipper in det här:

---------
STRANGE FINDING

CCC also it was alerted of a second varamiento of whale in the Pinuno beach, 3.9 kilometers to the north of the place where the unit of jorobada whale is located, reason why Sunday attended the place in hours in the morning.

When acceding to the zone, the inspection equipment could verify that it would not be a cetacean, but of an invertebrate of great dimensions. To grief that other declarations affirm that it would be the leather of a died whale in the ocean, CCC are making the managements to send samples from weave to France with the purpose of making genetic analisis to determine if a mysterious animal is a giant squid ( Octopus giganteus) of which a water registry exists only of Florida, the United States, in 1896.
---------

Troberg

Sinister eater
Re: *räcker upp handen*

Och tyvärr är det där inte rätt bild. Den föreställer en helt vanlig jäkla val.
DE har säkert bytt ut bilden för att dölja sanningen av säkerhetsskäl! DE är överallt!

Lita inte på någon, dina närmaste kan ha ansiktet fulla av tentakler utan att du vet det!

Eksem

Champion

"Vilka är de där läskiga DE."

Om man kunde säga det högt skulle man inte behöva kalla DEM för DE.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Lita inte på någon, dina närmaste kan ha ansiktet fulla av tentakler utan att du vet det! "

Men dig och dina påståenden ska vi förstås lita på, eller? :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Men dig och dina påståenden ska vi förstås lita på, eller?
Så klart, jag är skåning, det utvalda folket vars godmodighet inte kan korrumperas.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Så klart, jag är skåning, det utvalda folket vars godmodighet inte kan korrumperas. "

Eftersom det innebär att jag också klarar mig så kan jag inte annat än hålla med. Det blir väl antagligen vi skåningar som får rädda de arma upplänningarna igen. Att de aldrig ska lära sig.