Hur man skapar en karaktär!
Del I
Namn:
Det första ni gör är att välja ert namn. Ni har riktiga namn och alla kommer också behöva ett Alias, det får vara precis så töntigt ni kan tänka er. Det är möjligt att ert Alias är det ni är kända för. Jag ser helst att era Alias är översatta och fungerar på svenska. Allt annat blir så jävla töntigt.
Rage, Fear och Noble:
Rage. Något får er karaktär att bli förbannad, så jävla förbannad att du har svårt att hålla tillbaka knytnävarna. Exempel barnmisshandel, bögar eller skatter.
Fear. Något får er att bli rädda, så jävla rädda att ni backar undan, flyr, kräks eller paralyserat står och stirrar. Exempel hundar, blod eller närhet.
Noble. Något får er att vilja vara ert bättre jag, något som du anser är gott, något som alla borde ha. Något som du anser gör dig till en bättre människa.
Exempel utbildning åt alla, hjälpa en svagare, öka den friamarknaden.
Besatthet:
Din karaktär är besatt av något, det finns något du älskar att göra eller hatar att inte göra. Du gör det ofta och du skulle påstå att det du är bäst på. Detta är en central del av din personlighet. Tänk noga på de här och formulera det i ett ord.
Attributer:
Det finns 4 attributer Body, Speed, Mind, Soul. Detta är ett värde från 25-85, där 25 är handikappat och 85 är på snudden på övernaturligt.
Body: Fysisk styrka och tålighet. Hur mycket sprit kan du dricka, hur bra är du på att vara i en fight. Hur många smällar kan du ta och hur presterar du i sängen?
Speed: Koordination och rörlighet. Hur bra är du på att kasta pil, köra bil, skjuta pistol och snatta?
Mind: Intellegens och perception. Hur duktig är du på att lösa korsord, upptäcka detaljer och förlösa kavlar?
Soul: Hur när är du ditt jag. Hur duktig är du på att ljuga, förföra, kyssas och spå i teblad?
Färdigheter:
I spelet är alla färdigheter knutna till en attribut. Så mycket du har i en attribut får du lägga på dina färdigheter. Man får 15 i två färdigheter till varje stat gratis.
Body: General Athletics 15%, Brawl 15%
Speed: Drive 15%, Dodge 15%
Mind: Notice 15%, General Education 15%
Soul: Charm 15%, Lie 15%
Du får ha vilka färdigheter du vill. Du döper dom till vad du tycker de ska göra och du ger dom ett värde. Har man över 20% i något lyckas man utan slag ifall situationen inte är stressad. Jag kommer godkänna alla färdigheter och dessto mer specifika dom är dessto bättre kan dom vara.
Exempel, om du har färdigheten Jakt på Speed eller Mind så kommer jag låta dig använda den för att spåra och känna igen djur och skjuta gevär. Endast gevär. Har du däremot färdigheten Skjuta, då gäller det allt.
Har du färdigheten Jazz and Communism(ett faktiskt exempel för en färdigskriven SLP) så kommer du fan kunna allt om båda samt kunna spela en del saxofon. Har du färdigheten Slita sönder handklovar, så klart som fan du kommer kunna göra det, men inte något annat med den.
Helt enkelt är systemet lätt att oppta, jag skiter i sånt. Vill ni göra mördarmaskiner kör på, ni kommer ändå dö i strider. Vill ni ha freakiga färdigheter är det lugnt jag kommer nog godkänna det mesta, ett exempel från en kampj är färdigheten Se när personen grät senast.
Filura lite på det där.