Nekromanti Skyrim

Big Marco

Läskig
Ja.

Coolt än så länge. Vet inte än om jag gillar sättet att levla på.

Och - en helt oschysst jämförelse - att komma till Skyrim efter Uncharted 3 är en käftsmäll. Detta då Uncharted är så jävla tajt och polerat medan Skyrim är småbuggigt, otajt och ruffigt.

Ond bråd död

Swashbuckler
Japp. Riktigt bra måste jag säga. De verkar ha hittat tillbaka till lite av känslan i Morrowind.

Sen har jag råkat ut för en bugg som sabbar mainkampanjen. En gubbe vägrar prata och göra det han ska. Vet inte om alla har det problemet eller om det bara är min version.

Spelar en kattman som ursprungligen skulle bli lite av en sniper, men som vanligt är det magi som gäller när man väl fattar vad som är bra. Shock i ena handen och healing i den andra. Mina förmågor är dock spridda över en massa skills som jag knappt använder. :/

Dagens ros vill jag ge till min häst som inte invänder när jag låter honom hoppa utför stup eller klättra i trappor för att spara tid. Trodde jag förlorat honom efter en strid mot en drake men senare dök han upp i utkanten av en by som jag reste igenom.

Ond bråd död

Swashbuckler
Har du träffat Esbern (Max von Sydow sägs det) än? Det är han som buggar. Sen är ju grafiken lite glitchig. Hästen försvinner i vissa situationer och ibland kan man se igenom väggar.

Jag spelar piratad pc-version.

G

Guest

Guest
µnvlll said:
Har du träffat Esbern (Max von Sydow sägs det) än? Det är han som buggar.
Att det alltid ska vara Max von Sydows fel... :gremwink:

Jag har spelat det hela helgen och tycker spelet verkligen är helt snuskigt kul. Spelar på PS3 och även om jag alltid varit lite avig till FPS på konsoler så vänjer man sig.

Min karaktär är den lite fyrkantige nordkrigaren Jarnulf med en smått fetischartad dragning till bare-knuckle boxing.

G

Guest

Guest
lasergreger said:
Vet inte än om jag gillar sättet att levla på.
Hur levlar man i Skyrim?
Man ökar sina skills när man använder dem och efter ett visst antal sådana här skill increases så går man upp i level där man får öka ett attribut (magic, health, stamina) samt välja en perk (olika specialförmågor kopplade till spelets olika skills)

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag tycker det funkar helt ok med levelsystemet, men jag har ju inte gått in för att levla precis. Hur är det med motståndarna, de levlar inte upp som i Oblivion när man blev bättre?

Är level 12 nu.

Poseur

Swashbuckler
Jo jag spelade lite igår efter jag installerade det och måste säga att jag blev mycket besviken tyvärr. Framför allt på styrningen och menyerna som är grymt konsolifierade. Grafiken och motorn är riktigt dålig för att vara 2011. Jag måste säga att jag trodde att de skapat ett nytt spel, inte Oblivion2.
Ska försöka ge det en ny chans och komma in i det mer än en två timmar, men måste plugga först.
Grafiken är riktigt gammal och väldigt dåliga texturer. Dessutom så blir jag tokig på att NPCs som ska gå ett steg glider fram istället för att ta ett steg.

Spelar givetvis på PC (Med högsta möjliga inställningar) med köpt kopia.

/Poseur måttligt besviken

Jarl

Hero
Poseur said:
Grafiken och motorn är riktigt dålig för att vara 2011. Jag måste säga att jag trodde att de skapat ett nytt spel, inte Oblivion2.
Med tanke på att a) konsoller har samma prestanda som när Oblivion kom och b) Bethesda är halvtaskiga programmerare, hur trodde du att Skyrim skulle vara, tekniskt sett, massivt bättre?

Nu har det redan kommit moddar som fixar flera grafiska tillkortakommanden, och det kommer nog fler inom kort. Att spela ett Elder Scrolls-spel på en plattform där det inte finns moddar är ju helt galet, så sinom tid blir det nog bra...

Stövelkatten said:
Man ökar sina skills när man använder dem och efter ett visst antal sådana här skill increases så går man upp i level där man får öka ett attribut (magic, health, stamina) samt välja en perk (olika specialförmågor kopplade till spelets olika skills)
Som i Oblivion alltså? Jahapp... Det var en av de stora sakerna jag hade hoppats på att de skulle gjort om. Inget Skyrim för lasergreger m.a.o :/ Jag får vänta till nästa Fallout.

Big Marco

Läskig
Jag kör på PS3 - perfekt att chilla i soffan och leva sig in i världen. Buggarna är inte plattformspecifika, om jag får gissa. Men flygande mammutar, NPCer som går genom väggar, svävande gräs och revor i terrängen här och var ger tyvärr illusionsbrott.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Den Upplyste Despoten said:
Jag kör på PS3 - perfekt att chilla i soffan och leva sig in i världen. Buggarna är inte plattformspecifika, om jag får gissa. Men flygande mammutar, NPCer som går genom väggar, svävande gräs och revor i terrängen här och var ger tyvärr illusionsbrott.
Har inte haft något av dina fel.
Kan ha haft tur.

Poseur

Swashbuckler
Med tanke på att a) konsoller har samma prestanda som när Oblivion kom och b) Bethesda är halvtaskiga programmerare, hur trodde du att Skyrim skulle vara, tekniskt sett, massivt bättre?
Vill bara försvara min åsikt i och med det att jag inte hade vidare aning om att de skulle släppas på konsol.
Hade inte följt utvecklingen av spelet eller något så.

/Poseur hoppas på communityn

Übereil

Swashbuckler
lasergreger said:
Stövelkatten said:
Som i Oblivion alltså? Jahapp... Det var en av de stora sakerna jag hade hoppats på att de skulle gjort om. Inget Skyrim för lasergreger m.a.o :/ Jag får vänta till nästa Fallout.
Får man bonusar på olika attribut beroende på vilka skills man höjt (t ex kan man höja agility gånger en multiplier om man höjt en agilityskill fem gånger)? Är det inte så så är det inte som Oblivion.

Übereil, som för övrigt inte ens tycker Skyrim är värt att testa

Jarl

Hero
Übereil said:
som för övrigt inte ens tycker Skyrim är värt att testa
Spelet har ju faktiskt fått väldigt bra recensioner som pekat på att många av de värsta felen från Oblivion har åtgärdats (att allt levlar med en, ointressant värld, dålig känsla, dålig story).