Fantastiskt! Spelet alltså.
Jag har blivit fullständigt psocialt missanpassad efter att detta spel hamnade i mina slemmiga labbar.
Det var länge sedan jag fastnade i ett spel där tiden tycks fly förbi medans världen utanför min skärm suddas undan och allt jag ser är min Dunmar überassassin steka ifrån isiga fjälltoppar till avgrundsdjup, karvande i allt levande som vågar stå i min väg. Dark Brotherhood? Hah goodiepants!
Jag hade ärligt talat lagt ner fantasyliren tills detta dök upp och jag var tvungen att prova, och tur var väl det. Själv var jag en storlirare av daggerfall/arena när det väl begav sig, morrowind tyckte jag var "meh" och oblivion orkade jag inte ens prova mer än några timmar.
En sak som detta spel lyckas med och som bethesda har tagit med sig från fallout3 är hur miljöerna suger in dig som spelare i världen, den är utmanande och vacker. Den bjuder in till dans och knivdråp, den viskar oavbrutet in i din själ: "bara en krök till, en grotta till, vad är bakom nästa bergskedja?". Det tar mig timmar att gå från punkt A till B då jag hela tiden blir distraherad av den enorma, detaljrika miljön och jag helt plötsligt befinner mig mil ifrån vägen och har rensat ur ett torn från en lumpsamlande skatkvinna. Vips så försvann 4 timmar..
Angående lvl systemet så tycker jag det är brilljant, det känns fräscht och logiskt. Smider jag så är det självklart att jag blir bättre på just det. Tycker annars det är hyffsat lodigt att om jag springer runt och klubbar folk med min påk så kan jag öka skills i speech, inte så genomtänkt.
Men håller med om att menyerna känns allt för konsolifierad, men man har ju blivit tvungen att vänja sig vid det i alla spel. Konsolerna har förstört spelmarknaden och jag ser tyvärr ingen vändning i sikte.
Jag blev riktigt glad att jag lyckades hitta hur man ändrade FOV'en iaf, den höll på och driva mig till vanvett(konsollnötter att köra på 60FOV)..