Nekromanti Skyrim

Fasen. Du får mig riktigt sugen nu ju. Kanske dags att kasta av sig förutfattade meningar och faktiskt testa det?

Unfair

Hero
Instämmer. Spelet är grymt -mot ens arbete/plugg- och borde köpas av alla som inte redan har svårt att få saker gjorda.

Så, en fråga:

Vilken lv. är du på nu?

jag själv, 22.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Jag har nu klarat spelet, main quest, companions, Dark brotherhood, Rebels och Thives.

Jag måste säga att jag är jätte nöjd med spelet.

Installerade en grafik patch som gjorde saker mindre blockit och bättre texturer och jag är grymt nöjd.

Unfair

Hero
Dr. F said:
Jag har nu klarat spelet, main quest, companions, Dark brotherhood, Rebels och Thives.

Jag måste säga att jag är jätte nöjd med spelet.

Installerade en grafik patch som gjorde saker mindre blockit och bättre texturer och jag är grymt nöjd.
Fattar du hur mycket "mindre quests" du har kvar? Eller, jo, det gör du nog. Men bra jobbat oavsätt.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Min redguard är en god of war made flesh.
Full dragonarmor och men min mace of molag bal så styr jag nu skyrim med en järn hand.

Magi böjer sig för min vilja och verkligheten för mina ord.

Han är level 43 och ingen kan stå i hans väg.

Men ja jag har massor med quests kvar.

Dr. F said:
Min redguard är en god of war made flesh.
Full dragonarmor och men min mace of molag bal så styr jag nu skyrim med en järn hand.

Magi böjer sig för min vilja och verkligheten för mina ord.

Han är level 43 och ingen kan stå i hans väg.

Men ja jag har massor med quests kvar.
Haha, fick en bild på dig i super-armour ala "WoW" och vapen som blinkar som en julafton i New York; du springer förbi och räddar tant Rigmors hund som fastnat i ett kloakgaller. 15 xp.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Det är en rätt bra bild.....
Fick ett quest att lämna ett svärd.....
Jag som räddat Tamriel, dödat drakar och Leder en mindre arme av lönnmördare, hyr svärd och tjuvar.

G

Guest

Guest
Dr. F said:
Det är en rätt bra bild.....
Fick ett quest att lämna ett svärd.....
Jag som räddat Tamriel, dödat drakar och Leder en mindre arme av lönnmördare, hyr svärd och tjuvar.
Det är då tappra hjältar tar till flaskan...

Ond bråd död

Swashbuckler
Min ena gubbe är en katt lvl 16 som är lite småelak och leder dark brotherhood och är dragonborn. Den andre är en betydligt mer sympatisk Nordman lvl 18 med djupt intresse för alkemi och som leder Companions.

Bytte till nordmannen för att main questen buggade och för att Kitteh inte alls är en snäll katt. :gremfrown:

Ond bråd död

Swashbuckler
Min gubbe är inte lika cool, men det känns ändå som han borde stå över att ta jobb som att dela ut flygblad från Mara-kyrkan.

G

Guest

Guest
µnvlll said:
Min ena gubbe är en katt lvl 16 som är lite småelak och leder dark brotherhood och är dragonborn. Den andre är en betydligt mer sympatisk Nordman lvl 18 med djupt intresse för alkemi och som leder Companions.

Bytte till nordmannen för att main questen buggade och för att Kitteh inte alls är en snäll katt. :gremfrown:
Ska nog ta och spela om ikväll också. Min nordman Jarnulf har helt tappat fokus och fattningen. Blir en swordmage med alchemy nu tror jag.

G

Guest

Guest
Jag försöker rollspela mina karaktärer till någon grad. Jarnulf började som en stolt conanpastisch men har nu mer och mer börjat involvera sig i Skyrims politiska arena... vilket inte alls var tanken. Nä, han tar nog och gifter sig med sin livvakt Lydia och bosätter sig i Breezehome.

Ond bråd död

Swashbuckler
Stövelkatten said:
Jag försöker rollspela mina karaktärer till någon grad. Jarnulf började som en stolt conanpastisch men har nu mer och mer börjat involvera sig i Skyrims politiska arena... vilket inte alls var tanken. Nä, han tar nog och gifter sig med sin livvakt Lydia och bosätter sig i Breezehome.
Precis så blir det för mig med. Efter att Kitteh drogs in i Dark brotherhood kändes det så fel med alla andra quest där man bara ställer upp för att vara schysst.

Min nya gubbe har lite samma problem. Han är en enkel kille som tycker om att plocka blommor och drömmer om att en dag jobba i en smedja. Nu är han istället superhårdingen som alla ser upp till. Kanske ska han hitta tillbaka till naturen och jaga i varulvsform. Är ju trevligt att kunna göra läderrustningar av djur man nedlagt själv. :gremsmile:

En sak de lyckats väldigt bra med, som är precis som i riktiga rollspel, är hur hästar och npcs liksom glöms bort men magiskt dyker upp igen när man reser. :gremtongue:

!Paxen

Swashbuckler
Efter att jag läste Cracked.com så har jag varit glad att jag inte köpt Skyrim.

Men, jag vill iaf fråga detta utifall att jag skulle vilja köpa det: Jag tror inte att min dator klarar av Skyrim, men hur är det på 360? Ser det bra ut eller är det bara dåligt?

Unfair

Hero
!Paxen said:
Efter att jag läste Cracked.com så har jag varit glad att jag inte köpt Skyrim.

Men, jag vill iaf fråga detta utifall att jag skulle vilja köpa det: Jag tror inte att min dator klarar av Skyrim, men hur är det på 360? Ser det bra ut eller är det bara dåligt?
Jag spelar på ps3. Gjorde detsamma på oblivion. Inget problem med att spela på konsol. Sure, du kan inte använda mods eller fusk men ändå, det finns oändligt många speltimmar där ändå.

Har precis börjat spela det på min 360. Det verkar fungera bra, det är snyggt och kontrollerna bra. Spelar "Metale" en high elf som tänker följa traditionalismen inom sin raskultur och kasta magi hejvilt runt sig.