Nekromanti Skyrim

Jarl

Hero
unfair said:
Sure, du kan inte använda mods eller fusk men ändå, det finns oändligt många speltimmar där ändå.
Men i Oblivions fall då ganska kassa speltimmar, eftersom spelet var väldigt slött och spelmässigt broken i originalform. Bara med moddar blev det ett bra spel.

G

Guest

Guest
Dr. F said:
Någon annan som spelar det?
Gjorde en ny karaktär efter forumsölen igår - en svärdsmagiker vid namn Chrull.

Hittills har han inte deltagit i några större katastrofer förutom när han rev ner alla grytorna i köket på ett värdshus... men jag misstänker att den här karaktären kommer uträtta stordåd.

En personlighetsgrej är att han alltid plockar på sig finmjöd när han hittar det... (Det finns två stora mjöderier i Skyrim och de är givetvis bittra fiender)

!Paxen

Swashbuckler
lasergreger said:
Har precis börjat spela det på min 360. Det verkar fungera bra, det är snyggt och kontrollerna bra. Spelar "Metale" en high elf som tänker följa traditionalismen inom sin raskultur och kasta magi hejvilt runt sig.
Låter bra. Är det någon som vet om det planeras in någon DLC i den närmaste framtiden? Funderade på om det då kommer finnas möjlighet att köpa en edition med både den och org spelet

Jag vet inte. Men om man ser till Fallout så brukar Bethseda satsa på sånt. Det föräntas väl mer eller mindre till dagens spel?

chrull

Stockholm Kartell
!Paxen said:
lasergreger said:
Har precis börjat spela det på min 360. Det verkar fungera bra, det är snyggt och kontrollerna bra. Spelar "Metale" en high elf som tänker följa traditionalismen inom sin raskultur och kasta magi hejvilt runt sig.
Låter bra. Är det någon som vet om det planeras in någon DLC i den närmaste framtiden? Funderade på om det då kommer finnas möjlighet att köpa en edition med både den och org spelet
Jag skulle gissa hårt på att det kommer en Gold Edition/GOTY edition med tre-fyra DLC pack på. Men det lär komma tidigast till sommaren, eventuellt om nästan ett år.

oolaa

Veteran
Jag började spela igår, kom till level 7. Det är ett himla intressant och coolt spel men det är också oerhört plågsamt.

Det är ju helt omöjligt att välja vilken sorts karaktär man ska spela.

Alla 18 skills är superintressanta men man kan ju bara hänge sig åt kanske fyra av dem.

G

Guest

Guest
oolaa said:
Jag började spela igår, kom till level 7. Det är ett himla intressant och coolt spel men det är också oerhört plågsamt.

Det är ju helt omöjligt att välja vilken sorts karaktär man ska spela.

Alla 18 skills är superintressanta men man kan ju bara hänge sig åt kanske fyra av dem.
Indeed. Och sen tillkommer ju valen mellan alla dessa perks.

oolaa

Veteran
Ja, hade det inte varit för perks så hade det flexibla upplägget gjort att man kunde hålla på med ALLT framgångsrikt. Men perks-fördelingen sätter vissa käppar i hjulen

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Koloth min Dunmer Klingon.
Han slåss med en yxa och magi eller sin ebony bow.
Han är en god hjärtad man som vill gott men då folk är otrevliga mot dunmers så har hans hat mot nords stigit och han gick med i thieves guild.

Metale, den högalviske förintelsemagikern har nu nått nivå 8! Han har ett finfint hus i Whiterun där han bär titeln Thane. Just nu ryktas det att han är på någon mystiskt uppdrag åt Gråskäggen i Höga Hrothgar! Legenden säger också att han ska ha fällt hela trenne drakar! Vissa elakare tungor säger dock att den ena draken ska han enbart ha fått in en eldboll på innan den landade innanför de yttre murarna i Whiterun och dödades av simpla vakter! Men sådant ska man inte tro på...

Jarl

Hero
µnvlll said:
Hur gör man skärmdumpar från Skyrim? Print screen? Vart tar bilderna vägen sen?
¨

På PC så hamnar de i Urklipp antar jag om du använder PrintScreen. Annars kan du använda Steam:s screenshot-modul, då hamnar de där.

sirfrog

Warrior
µnvlll said:
Hur gör man skärmdumpar från Skyrim? Print screen? Vart tar bilderna vägen sen?
Tror att om man trycker Print Screen så hamnar automatiskt en .bmp-bild i Skyrims systemmapp, och spelet noterar "screenshot saved as ScreenshotX" eller liknande. Hett tips är dock att omvandla bilden till en .jpg eller .png innan man använder den.

Har för övrigt en Dunmer-lönnmördare med viss erfarenhet i Destruktionsmagi. Vissa kallar honom "Den Osedde", men ingen vet egentligen vad eller vem han är. Det sägs att han springer Winterholds College ärenden.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Det går rykten i thieves guild att Koloth är en nightengale och att han har gjort en deal med daedran Clavicus Vile då man tror det är honom man har sett i hans mask.

Ond bråd död

Swashbuckler
Hm, jag hittar varken urklipp eller nån systemmapp (ska den ligga under skyrim eller i windows systemmapp?). Dessutom har jag aldrig sett att det stått att något sparats så jag gör nog fel.

Ond bråd död

Swashbuckler
För att hacka lite på skyrim, så visst är det lite väl hjärndött egentligen? Gå dit pilen visar. Dungeons som egentligen bara är en enda rälsning (det finns nästan aldrig mer än en väg att gå).

Det är lite konstigt att folk klagar på friheten i ett sånt spel egentligen. Det är mängder med korta rälsade uppdrag istället för en enda.