Lånade några roliga uppslag från Svarte Faraoens LotFP-i Marsklandetkampanj
http://www.rollspel.nu/threads/osr-drakar-och-demoner-mina-rasregler.63455/ :
Stor släkt. När du besöker en ny stad kan du lägga ett par timmar på att leta släktingar. Om du lyckas med ett slag för KAR kommer du att hitta någon avlägsen farbror, brorsöner eller liknande.
Delikat. Du är smärtsamt medveten om hur gott du smakar. När du flyr från varelser som skulle kunna tänkas äta dig ökar din förflyttning med 50% i en t6 rundor och du provocerar inte fram ett frislag när du flyr. ✦ Krav: - ✦ Viljepoäng: 3
Fjäderskrud. Dina extra tjocka fjädrar ger dig fördel på slag mot köldrelaterade fenomen.
Quack-fu. Du utövar gamla ankiska kampsporter och har fördel på dina obeväpnade attacker och försvarsslag. ✦ Krav: Slagsmål 12 ✦ Viljepoäng: 3
Sjövana (eftersom Sjöben var taget)
. När du är ombord ett fartyg under hård sjögång har du ingen nackdel på färdighetsslag. ✦ Krav: Sjökunnighet 12 ✦ Viljepoäng: 3
Kan dessa DoD-regelfieras/balanseras bättre (de är snabbmoddade från länkade tråden ovan till DoD)?