"Vad sägs om att man får en chans att genom skåda om man pluggar t ex ett illusionstroll i huvudet, och får någon form av bonus beroende på hur mycket skada man orsakar?"
Njaee.. Det är nog bättre om SL höftar.. Själv är jag inte så förtjust i specialregler i enskilda fall..
Tänkte bara nämna att jag läste igenom mitt inlägg igen och tänkte kommentera det..
"Att alla automatiskt kan genomskåda en ILLUSION tycker jag bara är löjligt.."
Jag menar "Att alla automatiskt får chansen att kan genomskåda en ILLUSION tycker jag bara är löjligt.."
Hmmm.. Vidare.. Jag har, som skrivet, lyckats förlora Magiboxen men lyckligtvis har jag skrivit av några magiskolor med alla besvärjelser i kort form.. Jag kan ju alla besvärjelser utantill (förutom varaktighet och ibland SV) så det var tänkt att spelarna skulle läsa dem..
Detta är vad jag baserar mina teorier på..
" Magikern frammanar en illusion med STO 3/E som magikern använder för detta ändamål. En varelse har grundegenskaper på högst vad den kan ha, men har magikerns färdighetsvärde. Illusionen försvinner bara om den "dör", om man genomskådar (se AVBILD) den eller om magikerns koncentration bryts. "
Jag var rätt ung (15, tror jag) när jag skrev detta och detta är det enda som jag har i magiväg.. /images/icons/frown.gif Måste skaffa Magiboxen (eller i.a.f. de dryga 1000 besvärjelserna)..
/[color:448800]Han</font color=448800> som skulle vara tacksam om någon kunde skriva hur det eg. är