Nekromanti Slöhet

Gastono

Hero
Re: Han sa precis rätt

Okej, mina tankar...

Fakta 1 är att det ibland går fort att ladda startsidan men det tar tid att logga in med mera.
Har ni en databas för artiklar och liknande och en för forum eller har ni en för allting?

Fakta 2 är att det går långsamt men det har inte låst sig...
Har ni sett till att ni stänger databasuppkopplingen mellan databasen och klienten varje gång de loggar ut/lämnar sidan?

Har ni en bra och fungerande mySQL kod? :gremlaugh:

Gardener

Champion

Du är välkommen att få full tillgång till utvecklingsmiljön om du vill hjälpa till att förbättra sidan, det är bara att säga till.

Gastono

Hero

Jag är inte särskilt duktig - troligen är ni sjuttiåtta gånger bättre än mig. Nu har jag sagt öppet och ärligt att jag suger på webbdesign så nu kan jag säga att det skulle vara intressant att ta en titt på saken, om det finns möjlighet.

EchonCique

Hero
Uppfattat [ant]

Jag hoppas ni har överseende med problemen tills vidare och ni som vet hur ni gör, kontakta mig gärna när problemet uppstår igen.
Det är uppfattat chefen. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Lyx!

"Generated in 3093.448 seconds in which 3090.34 seconds were spent on a total of 23 queries."
Kommer det här vara något gamla förstoppade forumiter kommer att älta om några år? "Jag minns tiden när vi fick '...in which 500 seconds were spent on a total of 23 queries.' och vi tyckte det minsann gick snabbt"

/Han som tycker det är många bortklemade ungdomar här *hutar med käppen*

seinet

Swashbuckler

Webbdesign och databasdesign är absolut inte samma sak.

Alla som tror att de kan bidra med något, vad som helst, till webbplatsen är välkommna att göra det, det tror jag i alla fall redaktionen tycker.

/Seinet Wintermute - Borde nog sova snart

Gastono

Hero

Nej, men eftersom jag läset en kurs i webbdesign sen i mitten av förra året och har läst en kurs i databashantering så är jag intresserad av att se om jag kan hjälpa till.
Alltså har jag grundläggande koll på både och.