Nekromanti Slösa upp pengar...

Nån annan

Veteran
Om man har megamaxat med pengar(200.000) vad skulle man kunna göra med dom?
Jag tycker det är rätt så tråkigt att ha mycket pengar så jag funderar på att köpa ett hus och sedan elda upp det eller nått i still med det...

Sir Gawyn

Veteran
Då har du tur att det finns sådana omtänksamma och snälla människor som jag. För jag känner ett oerhört medlidande till mina medmänniskor som går omkring och har det tråkigt p.g.a. en massa stålar. Så ett bra förslag vore att lasta över din börda till mig så slipper du att gå omkring och ha det tråkigt hela dagarna. :o)

Blackstorm

Largoi

Warrior
Du kan köpa: IDC-Fujiyama DeltaLogic Unit (en biosoft med plats för 2 chip)
kostar 150 000, sen kan du skaffa ett par bra färdigheter efter det bra sätt att göra slut på pengar tycker jag

Jag är gud

balls of steel

Veteran
inte för jag vet vad det har med neotech att göra men...
skänk pengar´na till dom fattiga barnen i somalia lr nått annat ql

balls of steel

Krille

Super Moderator
"Jag tycker det är rätt så tråkigt att ha mycket pengar så jag funderar på att köpa ett hus och sedan elda upp det eller nått i still med det..."

Tråkmåns! Pengar är en ypperlig orsak till äventyr, och då menar jag inte i form av att man får dem för att äventyra, utan tvärtom, man äventyrar för att man har dem.

Till exempel:

Investera i en Whitbread-båt och ställ upp i Whitbread Around the World. Vinner du får du ännu mer pengar, förlorar du så får du i alla fall en världsomsegling. Dessutom lär inte alla medtävlare spela helt rent...

Bli utpressad av en kasse gangsters. En sådan situation brukar börja med att någon kidnappas, och att den kidnappade får skriva ett brev som säger "lämna 200.000 i omärkta små sedlar bakom toaletten till höger på Kensington Station".

Starta eget och sylta in dig i företagspolitiken. Till exempel kan du anlita (och avlöna) en kompanjon och en söt sexig sekreterare, och starta en deckarbyrå.

Bli politiker och kör en valkapmanj för pengarna. Du lär få mycket att göra...

Skänk dem till Greenstrife. Det lär inte ta lång tid innan Shell eller Exxon upptäcker varifrån donationen på 200.000 kommer ifrån, och sedan har du deras torpeder i hälarna som "trycker lite" på dig att låta bli sådana saker i fortsättningen.

Skaffa en fräsig sportbil och ragga brudar med, helst med Helgonet-temat i bakgrunden.

Köp en kasse kokain för pengarna och försök smuggla in dem i valfritt land.

Kort sagt, var kreativ!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

smaffy

Hero
Har du en gubbe med väldigt mycket pengar ska du rollspela han. Ingen normal människa skulle aldrig köpa ett hus och sedan bränna ner det. Prata med din spelledare i stället och säg att du inte vill ha så mycket pengar, så kanske han förändrar sina äventyr så att ni helt plöttsligt inte har ett öre. Om du precis har gjort en rollperson som har fått extremt mycket pengar så kan du ju 'fuska' lite och ta bort ett par nollor på bankkontot.

Det jag vill säga är att du inte ska bränna ner något hus, det är inte rollspel.

Smaffy är jag. blä.