Nekromanti SL+Fantomen=Sant

Jorkii

Veteran
Skulle bara vilja tipsa alla SL om serietidningen Fantomen. Den har allt som en SL med idètorka kan önska sig. Har hämtat fler ideèr härifrån än man någonsin kan tänka sig. Huvudserien, Fantomen, utspelar sig i nutid och kan användas i skräckrollspel. Dessutom läser han ofta i sina förfäders krönikor och berättelser från 1500-talet och framåt målas upp. Det handlar ofta om övernaturliga saker som voodoo doktorer, zombies, varulvar och liknande men även om lite mer jordnära saker som kidnappningar, revolutioner och så vidare.

Blaskan har även biserier som en svensk översatt Thorgal (fransk serie om en vikings öde och äventyr), Achilles Wiggen (svensk science fiction serie), Tybalt (nutidserie) och många andra.

Allt är mycket snyggt tecknat och tidningen är en av de bästa serietidningarna i Sverige. Mitt tips till alla SL som behöver inspiration, gå till begagnatboden och köp en kagge Fantomen från 97-00 eller liknande.

http://www.fantomen.com

Ymir

Liten kantbaron
Re: Besserwizzern slår till

Ähum. 'Thorgal' är faktiskt belgisk-polsk, inte fransk. Sådetså.

Rekommenderas varmt, för övrigt.

- Ymir, upplyser.

Johan K

Gammal & dryg
Guran !! (OT)

Jovisst, Fantomen är ju en bra uppslagstining för fina idéer !!
Kan tänka mig speciellt att Guran är en bra Slp.....
/images/icons/wink.gif

Netfeed

Swashbuckler
Re: Besserwizzern slår till

lätt att veta... mkt bra serier kommer från belgien...
om jag inte missminer mig sp kommer bla: spirou, han som drar snabbare än sin egen skugga(gissa vem) coh lite mer jag inte kommer på på rak arm men som jag ändå läst som kommer där i från /images/icons/blush.gif /images/icons/smile.gif

Feuflux

omjonasson.se
Tintin ? [ot]

Är inte Tintin Belgare? Eller åtminstone han som skapade Tintin......

Umi Ryozaki

Veteran
Alla serietidningar är väl bra?

Jag menar, så gott som alla medier fungerar till att få ideér, själv så gillar jagmer japansk manga/animé för att få idéer.

Om jag får en idé så måste man vara säker på att inte råkopiera den, utan ta den till sig, göra om ,göra bättre. (Typ så som Japanerna gör med allt från västvärlden.(Disney -> Manga )). Speciellt då ens spelare också gillar samma filmer/tidningar.

Själv så har jag spelat ett rårippat äventyr från en fantomen tidning, gjorde allt jag kunde för att inte veta, utan lät istället mina "Fantomen-illiterära" vänner stå för större delen av tanke arbetet.